Wednesday, August 12, 2009

Nasi Air (Bubur Nasi) Perisa Ayam

Semalam cadangnya nak masak nasi dan lauk macam bese, tapi Najwa request nasi air/bubur nasi ni...Katanya sakit tekak lagi akibat batuk...harap2 x melarat lagi...demam dah kebah 3 4 hari dah...batuk lambat sikit hilang...so layaannn laaa...sian pulak kat dia..Jadi malam tadi kitaorang semua makan nasi air je laahhh...sedap pulak sesekali...orang yang x sakit tekak yang bantaiii banyaknya puuuunn...heheee...Kiranya semalam menu dia laaa..Xyah resepi la eh..nasi air bese jek, letak kiub pati ayam, letak isi ayam banyak sikit, lada sulah, garam, daun sup camtu je, pastu makan la dengan cili kicap, kentang tempe perisa kari dan serunding ikan tuhhh...sodaappp, panas2 suam makan...dapat pulak air barli....! Masyuuuukknyaaa...hehe

6 comments:

Azita said...

Kak Ummi, saya pun baru Isnin lepas makan bubur nasi! tapi toppingnya tak le semeriah k.ummi punya....

ummi said...

Azita -
O ya ke? Yang ni pun xdalah semeriah mana pun..ikut tekak anak dara jek..nasi air dia suka, tempe tu pun dia suka...air barli pun dia naakkk..hehe..

mimie loma said...

amboiiiiiii kalau cmni nye sedap bubur ari2 pun tkpe......menyelerakan je.

ain said...

sedapnya kak ummi...mmg kena habis lauk yg mengiringi bubur tu!

blogresipi said...

Amboi sedapnye bubur ayam die... siap ade tempe ngan serunding lagik... air barli tu kendian lah kak ummi.. nak belasah bubur ayam dulu kasik full tank.hehehe

Blog Joker said...

home sweet home jadi lapar nih