Friday, August 27, 2010

Yang Dimasak Dan Yang Dibeli ^_^

Salam semua....cuti2 lama ni mesti ramai yang balik kampung...ya laaa, kita ni kan merantau cari rezeki...ahaks! Lain lah Mat Gebu tu haaa...dah sah2 berkampung kat Sedenak tu, baik hati dengan jiran2 semua, tiap2 petang hantar kuih kat anak2 jiran...Menyesal tul x diberanakkan di Sedenak tu ...hahahaha...Tp kalau duk berdekatan kang, silap2 jadi menantu akak pulak...hahahaa...ya x Ben?? Ampunnnn Mat, banyak2 ampun.....suka2 usik ko...sehari x usik x sihat rasanya akak....hahahaa.


Okayy layanlah resepi malam kelmarin punya la nih...mood masak2 x berapa nak datang....last2 goreng mee lidi atas permintaan Aiman dan beli puyuh goreng berempah 3 ekor (weeyyy, RM3.50 sekoorrr), maheeyynyaaaa....pastu beli kuih tako sikit...dah semua licin...hb n Aiman pakat meratah sorang sekor puyuh, pastu akak amik sebelah jek..sebelah lg hb hentam jugak...weeyyy pelahap, mcm rimau...wahahhahaha....Layan je la gambor ni eh....


Letih ni, pg ni dah buat caramel lapis coklat dan dadih tuk wat berbuka kat kampung. Sempat gak wat kukis Suji Salju tu...heheee...baru jek siap masuk balang...Okay lepas jumaat kita nak shoot ke kampung dah la yea....Selamat berbuka semua...! Kepada yang balik kampung tu, selamat memandu dan hati2 di jalan raya...kalau ngantuk tdo kat tepi jalan eh..jgn tersengguk tengah jalan...mahayaaa ooooo.....Ni pesan kat hb akak la nih..hehehe..Babaaiiiii

seksinya peha puyuh ni...bila nak dapat peha camni balik eh...wahahaaa...diet nasi bulan pose ni baru turun 2 kg jek dlm 2 minggu...uwaaaaaaa

kuih tako...kecik cinonet jek rm1 = 3 ketuiii


6 comments:

mas said...

kak ummi, mas chop burung puyuh tu...nampak sedap la..ha..

Yan said...

salam kak

sedapnya buruh puyuh tu...terliuq pg2 ni

PearlnScarf said...

k ummi betul sekdi la peha puyuh tue..menggiurkan..

Imtikhan said...

halo ibu selamat siang
salam kenal ya
izin follow

ijan said...

Salam kak Ummi,
Wah dah nak balik kampung ye... bestnye..selamat berbuka kat kampung pula kak Ummi! mmuahh!

Mat Gebu said...

Erkkk...apa ni, manantu apa pulakk..erkk cerita apa ni, tak pernah tau pun ada cerita tu.,..malas nak baca..hahaha