Thursday, August 26, 2010

Strawberry Shake

Untuk makluman ni hb yang sediakan minuman ni...Akak bz memasak so bagi je resepi ni, hb buatkan....Ya la kan, kita balik kerja x menang tangan duk dapur nak kejar waktu berbuka....Waaaahhh, sedapnyaaa, eh ni puji ikhlas la kat hb kita.....kira macam "drinks cum dessert" gak la kiranyaa....betul2 berkrim strawberry shake nih! Lenkali leh tolong buatkan minuman lg eh...selama ni pun hb byk tolong clearkan sinki sambil2 akak masak tu...Ya la, xpun x terkejar akak nk wat semua...thanks yang! Resepi angkut dari Try Masak....Jom minum....hehee, berbuka nnt laaa...

STRAWBERRY SHAKE

Bahan:- (sukatan 1 gelas - nak lebih, gandakan sukatan)
  • 200 ml susu segar (yang betul2 sejuk)
  • 1 sudu besar gula
  • 200 gm buah strawberi segar
  • setitik dua esen vanila
Cara-Cara:-
  1. Bersihkan strawberi dan belah dua.
  2. Masukkan kesemua bahan ke dalam pengisar.
  3. Kisar hingga buah strawberi halus.
  4. Tuang ke dalam gelas dan siap untuk diminum.
# tambahkan ketulan ais jika suka. Senangkan??

2 comments:

Jiya said...

hirupppp skitttttttttttt!!!

Yan said...

sedap dan sihat ye kak..