Monday, August 2, 2010

Pulut Serawa Durian

Haa ni nak tayang menu hari sabtu sebenarnya....bz sangat la akak duk kemas rumah dan pergi jemputan kenduri hari Sabtu tu...x jadi pergi KL pulak...so lepas kenduri dah keluar tengok demo masak oleh Kak Liza kat Megamall Kuantan jam 3.00 - 5.00 ptg. Itupun akak keluar lambat dah, sampai jek Kak Liza dah hampir siap masak menu kedua dah dari 4 menu....Ahad pergi kenduri ke Temerloh dan singgah rumah mak jugaklah..dah maghrib sampai rumah...fuuuhhh...tiap2 minggu makan kenduri...mau naik berkilo2 dah laa..uwaaaaa...x makan kang lapor..hahahaha...Okay layan je la pulut serawa durian ni eh....Xyah resepi la eh...senang je pun nak buat...tp kalau ada yg nak resepi bgtau eh, baru akak letak k...xpun jamu mata je laa...


10 comments:

Jiya said...

musim2 doyannn ni.. kentot pon bau doyan kan kak ummi. akekekkekeke! dap2..

Nana Aris said...

nana pun baru buat semalam..best kan mkn ni..=)

Mat Gebu said...

salam kak ummi..wawaaa..berderian bagai, tu mesti derian jenis tebal isinya, saya tengok bijik dia kecut semacam jeee..ahaks, matilah kena fire esok!!!...

ummi said...

Jiya -
Uikks Jiya, akak kan, x makan durian mentah camtu jek tau..kalau masak2 serawa or wat tempoyak akak tibai habis tau..

Nana -
Yup sedap sesangat Nana oiii..hehehe

Mat Gebu -
Wkmsalam..hahahaa..mmg dah akak agak, ko la yg akan mula tgur..ada satu gmbar lg kan, akak amik dr depan, huk alooo, mcm lidah sapa ntah terjelir keluar camgitu, terus x jadi...ni pun letak yg sipi2 jek, ko nmpak jugak..haha..mmg pun, jenis isi tebal..biji kecuuuuuttt gitu..hahahaha, sabauuu jek..siap ko esok..!

MamaFaMi said...

Kejamnya nampak pulut serawa tu!

TopsyTurvyMum said...

Salam Kak Ummi,

Perghhhh!!

memang berangan nak buat gak pulut serawa ni sementara durian ada lagik hehehe

Yan said...

lama dah tak ke rumah akak.sedapnya serawa..blog saya corrupt..kalau rajin mai lah

http://yan-yanjournal.blogspot.com/

d'ya fiza said...

sedapnya kak umi...makan serawa doyan ngan pulut...nyum2!!!;)

Ummi said...

MamaFaMi -
Hehee..kejam ummi buat ke, kejam mama x buat tuk mama? ^__^

TopsyTurvyMum -
Wkmsalam Tim -Ha, pi buat cepat, nnt dah lama doyan tu x sedap pulak..jadi tempoyak lak kang..hehe

D'ya Fiza -
Emmm mmg lah sedap...nikmat dunia rasanya bila dpt makan serawa camni..kan, kan.

♥t!fana^crEw♥ said...

woww...bestnye kak....terliur sy dibuatnyee...da lame tak mkn duriann...sob sobb ;(...huhu