Friday, October 7, 2011

Angka Bertambah, Ku Syukuri

BISMILLAHIRRAHMAN NIRRAHIM....

Alhamdulillah ku bersyukur pada Mu kerana masih memanjangkan usiaku ke 45 tahun ini dalam keadaan sihat walafiat. Hanya dapat digambar dengan luahan rasa, ku tadah tangan terus merayu-rayu, meminta-minta agar terus diberi umur yang panjang, dimurahkan rezeki dan sentiasa dalam limpah dan rahmatMu Ya Allah di samping orang-orang yang ku sayangi. Kau ampunilah dosaku, dosa suamiku, dosa anak-anakku, dosa kedua ibu bapaku, seluruh kaum keluargaku dan engkau peliharalah dan sayangilah kedua ibu bapaku sebagaimana mereka membesar dan menyayangi aku semasa kecil.....Juga ku panjatkan doa ini buat seluruh jiran, teman dan sahabat-sahabatku....amiiinn, amiiiin, ya Rabbal Alamin..

Alangkah kesalnya hati, jika semakin bertambah usiaku seperti tiada bertambah amalanku....semakin singkat waktu berlalu pergi, semakin jauh hendak ku gapai nian di hati.....Ya Allah, engkau permudahkan lah segala hajat yang hambaMu ini impikan, sebelum tertutup mataku.....Amiinn, amiiin....amiiinn...

78 comments:

rahel said...

Selamat malam dan selamat harijadi Kak Ummi,semoga bahagia selalu...cantik kek tu,mcm ada gelas2???

aimie amalina said...

selamat hari lahi rakak ummi!
semoga bahagia sokmo bersama keluarga tercinta =]

aimie amalina said...

typo plak
hehe
akak ummi! =]

Fatin Mraz said...

salam,
selamat hari lahir buat akak ummi..
akak kuantan kat mana?

Mat Gebu said...

selamat hari lahir kak ummi, banyak2 bersabar yea kak..

mamanajmi said...

Assalamualaikum!
Selamat Hari Lahir K.Ummi...moga panjang umur, murah rezeki dan dalam lindungan Allah sentiasa...

kakchik@ella said...

Selamat Hari Jadi Akak Ummi. Moga sentiasa berada di bwh lindungan dan kasih syg Allah SWT.

Kak Rose said...

Happy birthday to Ummi, semuga segala doa akan dimakbulkan, Amin

Ozzy Choc D'Luscious said...

selamat hari lahir kak ummie, semoga Allah limpahkan rahmatnya ke atas dirimu, dan juga dikuatkan iman dan ditetapkan hati dalam islam hingga ke sana..insyaallah

Nieza said...

Happy Birthday kak Ummi cayang! semoga kak Ummi setiasa dalam rahmat Allah swt selalu dan segala doa dimakbulkan Allah hendaknya..amin.

Ayu said...

Happy Birthday kak Ummi,
semuga dipanajangkan usia di,urahkan rezeki , diberi kesihatan & berbahgia disamaping keluraga tercinta didunia & akhirat..insyaallah..aminnn

HaSue said...

Aminnn utk doa kak ummi..syahdu lak membacanya

Selamat hari ulangtahun kak ummi...semoga akak dikurniakan kesihatan tubuh badan yang terbaik, diberkati Allah dunia akhirat..

jangan lupa buat kek lebih ya..nak tengok kek besday girl tahun ni..eh,besday girl?mude belia lg tu..hehe...

ilahjy said...

salam ummi..
selamat hari lahir ke 45.. sama besday dgn anak dara ke 2 umah ilah.. saban thn akan ilah ucapi..
semoga pjg umo murah rezeki diberi kesihatan dan kebahagian yg terbaik bersama keluarga tercinta. berjaya hidup dunia dan akhirat..bangun 2 am.. ilah buat solat sunat dan tak leh tido...pastu baru terpandang N3 baru ummi..tahniah.. semoga usia kita yg ke 45 ni mematangkan lagi kehidupan ini kan ummi..

Yat Maria said...

Happy birthday Kak Ummi..

Semoga panjang umur, dimurahkan rezeki, ditetapkan iman..dan dimakbulkan segala doa...aminnn..

have a great day akak!! We all lap u many2 lemonsss!!!

azian said...

kak ummi...
semoga panjang umur, murah rezeki....amin....
terima kasih kerana berkongsi resipi....hehheh

Sunah Sakura said...

salam hari lahir mek rebbit... semakin bertambah umur, semakin berkurang usia kita di muka bumi Allah... moga amalan semakin bertambah! ameen...

tun_telani said...

happy birthday kak ummi..

may His blessings be with you and your family always, insyaAllah.

izahdaut said...

happy birthday kak ummi.. semoga senantiasa dirahmati Allah dan semoga sihat2 selalu dan doa2 dimakbulkan Allah...

nak kek birhday skiitt yee.

AZLITA AZIZ said...

amin... amin.. amin...

Selamat Ulang Tahun Kak Ummi
Semoga sentiasa bahagia dan kekal ceria selalu..
Hidup dalam rahmat Allah dan di bawah pertunjukNya

quinnie said...

senghil chooka hamnida kak ummi..moga dipanjang kan umur dan dimurahkan rezki...dan berbahagia selalu disamping keluarga tersayang...:)

Mas said...

Happy Birthday kak Ummi cayang!
moga kak Ummi dipanjang kan umur dan dimurahkan rezki dan berbahagia selalu disamping keluarga tersayang..
setiasa dalam rahmat Allah swt selalu dan segala doa dimakbulkan Allah hendaknya.

anymz said...

Amiin ya Robbala'lamin...
Selamat hari ulangtahun ummi..semoga doa yang baik2 yang ummi lafaz dan niatkan Allah swt makbulkan dan bila bertambah umur bertambah lah lagi hendaknya rezeki amalan dan mendapat keberkatan dalam kehidupan..
Once again Happy Bday to you ... :))))

K.Nor said...

happy birthday ummi.. semoga dipanjangkan umur yg berkat dan bahagia sentiasa bersama suami dan anak2 tersayang..

Cheq Sue said...

selamat ulangtahun kak ummi, semoga dengan pertambahan seangka ini akan membuatkan kak ummi terus bahagia dan sejahtera bersama keluarga tersayang. saya mendoakan agar kak ummi terus sukses dalam apa jua yang diceburi... :)

Sis-Lin said...

Hepi besday kak Ummi....
Moga di lindungi dan di rahmati selalu....

P/s: TERdeelete????? huhuhuhu byk2 bersabar ye kak.... :(

siti kektus said...

hepi besday akak. ;)

Sharifah Nadzarah said...

hepi besday kak..
wish u hepi for eve...
kak sy amik resepi yer..hihihi tq

erinmizie said...

selamat hari lahir kak ummi!!sem0ga pnjg umur dan dimurahkan rezki..hepi2 selalu di samping 0rg2 tersayang..nnti buat kek mintak sikit boleh..heheh...teringin pulak.. =)

Zue AnnaLeeya said...

hepi beday kak...
smoga pjg umo dimurahkan rzki dan hepi sokmo dgn family...

tinie said...

selamat hari lahir kak ummi..... moga dikurniakan kesihatan yang baik dan dimurahkan rezeki .... nanti buat kek pas kat sini sikit yek... teringin nak merasa air tangan kak ummi..... ♥

Gee® said...

hppy bday Ummi... semoga bahagia dan ceria selalu

umi's cup cake said...

selamat HAri Lahir Kak ummi, semoga rahmat Allah sentiasa mengiringi kak ummi sekeluarga dan dilimpah ruahkan rezeki yang banyak sebab banyak mencurah ilmu...

Hayati A.G said...

selamat hari lahir kak umi..semoga sentiasa dilimpahai rahmat dan kasih sayangNya ameen! ;-)

Kakwan (K1) - citarasawan said...

Selamat Hari Jadi .. semua yg terbaik buat Umi :)

Anawahid said...

hepi besday kak ummi yang muda belia cun melecun... semoga sihat sentasa dan bahagia donya akhirat kak... ;)

Yana said...

Selamat Hari Lahir k.ummi...semoga hidup akak lebih dirahmati & mendpt berkat dr-Nya.....Aminnnn.....

Aziela said...

Selamat ulang tahun Kak Ummi. Semoga bertambah rahmat Allah untuk akak sekeluarga. Amiin.

fantagiro comel said...

HAPPY BIRTHDAY TO YOU

HAPPY BIRTHDAY TO YOU

HAPPY BIRTHDAY TO KAK UMMI

HAPPY BIRTHDAY TO YOU

Sari Yusa Ibrahim said...

selamat hari lahir, kak ummiku sayang.. semoga panjang umur dan dilimpahkan rezeki serta kesihatan yang baik, berbahagia selalu di samping anak-anak dan suami.

Kjee said...

Happy Birthday Sis. muder lagi hehehe. age is only a figure!!

JaSSNaNi said...

Selamat hari lahir.. semoga panjang umur.. murah rezeki dan sentiasa diberkati allah.. aminnnnn

Nor Rimah said...

selamat ulangtahun kelahiran kak umi... moga bahagianya hingga kesyurga... ceria2 happy slalu.. didoakan sentiasa dalam lindungan ALLAH

Hanim said...

selamat hari lahir...moga panjang umo, murah rezeki dan diberkati ALLAH dunia dan akhirat.

Fitri Senin said...

happy birthday... =)

Anna said...

Asalam kak ummi...

Selamat Hari Jadi... smoga di panjangkan umur dan di permudahkan segala urusan.... wish u all the best & bahagia bersama keluarga tersayang....

Mylady said...

Assalamualaikum Kak Ummi...

Happy Birthday akak...hoping that your day will be as special as you are. semoga Allah S.W.T memberkati hidup akak sekeluarga dan sentiasa dilimpahkan rahmat dan barakah dariNya..

"Count your life by smiles, not tears.
Count your age by friends, not years. "

Oh Oeya said...

Amin, Amin Ya Allah.

Selamat Hari Lahir Kak Ummi :)

kak rus said...

Selamat Hari Jadi....Semoga dipanjangkan umur,dimurahkan rezeki,ditetapkan iman,dilimpahkan dgn keadaan kesihatan yang baik,dan hidup berbahagia sepanjang hayat.Kalau boleh lagi panjang nak karang......Happy Birthday to Ummi.

Citarasa Rinduan said...

happy birthday kak ummi.....................
peweetttttttt

CT Delima said...

As'salam Kak Ummi

Selamat ulang tahun kelahiran buat kak ummi. Doa dr ct semoga kak ummi selalu bahagia bersama insan2 tersayang, dipanjangkan umur dan mendapat keberkataan didunia dan akhirat..aminnn

maintain mudo selalu ya kak ummi...hehehe.cayang kak ummi..muahhhh!!

Diana @ Melley Mey said...

Assalamualaikum akak ummi cayang...
Selamat Hari Lahir buat akak ummi... Moga d panjangkan umur.. sihat sejahtera hendaknya.. d murahkan rezeki.. bahagia d samping keluarga tercinta serta semtiasa d rahmati Allah S.W.T.. Amin..

ninazsyafinaz said...

Salam Kak Ummi..Selamat hari lahir..amin..amin..amin..semoga segala impian baik yang akak idam kan tuh tercapai yerk.

Yana Shaiful said...

Selamat hari lahir Kak Ummi..semoga sihat dan ceria2 slalu..:=)

nur said...

happy birthday kak ummi...semoga sentiasa sukses selalu,

inahar ali said...

hepi besday ummiii cayang..may God bless u alwayss..amin!! muaaahhh!!

MamaFaMi said...

EMPAT PULUH LIMA tahun dah? Eeee tuanya Ummi. Boley? Ahahahahahahahaha.... caaaayang Ummi!

CT NoArIzAh ArIs said...

SELAMAT HARI LAHIR KAK....syukur dah 45 tahun akk bernafas di bumi ALLAH ni dan di beri keselesaan hidup dan kesihatan yg baik...semoga rezeki akk bertambah murah hari ke sehari...dan blog akk bertambah-tambah hebat setiap masa.

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

Aminnnn... semoga doa kak Ummi dimakbulkan Allah S.W.T....

happy birthday to you kak...

sy doakan semoga kak Ummi dipanjangkan umur yang berkat... dilimpahi rezeki yang halal... diberikan kesihatan yang baik... dikurniakan kebahagiaan & berada dalam redhoNYA di dunia & di akhirat bersama2 insan yang disayangi... Amin aminnnn ya Robbal alamin....

nyanyisunyi said...

Salam perkenalan...
selamat menyambut ulang tahun yg ke 45..mudah2an panjang usia dalam kebahagiaan dn kesihatan yg baik.

Amie said...

selamat ulang tahun Kak Ummi,
insya-Allah sepanjang usia kakak sudah dipenuhi dengan segala amal ibadah kepada Allah, sebab kak, bukan setakat sembahyang puasa saja merupakan ibadah tapi setiap amal perbuatan yang dimulakan/disertakan dengan niat kerana Allah dan dilakukan dengan ikhlas itu adalah suatu ibadah....

ainhany said...

salam kak ummmi,

Allah rahmati dan berkati kak umi dan familynya..Muga ALLAh perkenankan segala hajat2nya jua.Amin

Yatie said...

Assalamualaikum,
Selamat Ulangtahun kelahiran ke 45 buat Kak Ummi cayanggggg,moga di panjangkan umur, di murahkan rezeki, di berikan kesihatan yg baik, sentiasa ceria dan bahagia di samping insan2 tersayang dan semoga hidupmu sekeluarga sentiasa di berkati dan di rahmati Allah swt. Aminnnnn...

E-na Lovely Kitchen said...

Amin ya rabbal a'lamin.
moga akak sihat selalu, bahagia selamanya, dipermudahkan segala urusan dan kekal jelite gitu! *wink* *wink*

Chah said...

Besday kak ummi ke? Whoaaa...tengok muka tk macam umur dh bertambah satu takuk pun! hepi burpppday...jgn lupa masak yg lagi da boom...senang saya cedok resepi...heeeeee

ady said...
This comment has been removed by the author.
ady said...
This comment has been removed by the author.
ady said...
This comment has been removed by the author.
ady said...

as-salam kak Ummi
selamat malam kak ummi..happy besday to u kak ummi semuga semakin diberkati, murah rezeki dan di panjangkan umur..

ima said...

assalamulaikum kak ummi...sorilah mlm2 baru sempat nak singgah buat ucapan tuk akak...

selamat hari lahir kak ummi..semoga akak diberikan kesihataan yang baik..kebahagiaan dan kerahmataan yang tak berbelah bagi dari ALLAH SWT amin.

Sha HomeMade Cake n Choc said...

Salam kak ummi.
HAPPY BIRTHDAY TO U
Semoga panjang umur dan dimurah rezeki disamping keluarga tercinta.
Semoga ceria selalu.Amin... :)

missalongwani said...

selamat ari ulang tahun kak ummi..semoga di limpahi rahmat olehNya selalu n dipermudahkan segala urussan..amin..

Ida,Japan said...

dah wish kt fb,.....baru sempat nk jengok sini lak...hepi birthday k'ummi...hope have a good one all the time...

Mamasya said...

Aslmkum k.Ummi

Happy bday k.ummi. semoga sentiasa di limpahkan kebahagian dan kesejahteraan buat k.ummi dan keluarga.

Rima said...

Salam KUmmi
HAPPY BELATED BDAY dear.. sorry lambat wish.. semoga KUmmi had a wonderful time with ur loved ones.. hv a good weekend!

Deliah's Deli said...

selamat hari lahir kak..semoga sihat,ceria n bahagia selalu bersama keluarga tercinta. :)

Nuridah said...

Assalamualaikum Ummi

Happy belated birthday, moga dipanjangkan usia,murah rezeki dan sentiasa didlm lindungan Allah.

ijan said...

Selamat hari lahir buat kak Ummi sayang... semoga kak Ummi terus sihat, ceria dan berbahagia bersama keluarga tersayang.. take care kak!

lina said...

salam kak ummi - happy belated birthday semoga sentiasa mendapat keberkatan usia Amin.