Tuesday, August 24, 2010

Mihun Hitam Manis

Menu berbuka hari Ahad ni...duk pergi shopping2 balik dah lewat jugak laaa...so malas nak pikir masak lauk segala....tengok mihun ada sepaket....akak goreng 1/3 jek, tu pun banyak...Senang citer, tanya Aiman nak goreng camna mihun ni...Haa..dia nak mihun gelap2, lebih kicap...tu diaaa..so kita goreng lah Mihun Hitam Manis nih...nak sebut Mihun Kicap kang macam penuh kicap je pulak kan...Walaupun mihun tu sikit, jek tapi dah taruk macam2 rencah tu diaaa...penuh sebekas....buat hidangan jugak untuk family abang yang singgah ke rumah lepas tarawih...santap la diaorg dengan mihun ni dan bubur candil warna-warni akak...heheee...kakak ipar n anak2 dia kata sedap...ngeeeee....

Bubur Candil Warna Warni tu nnt akak letak entry eh...u all intai2 dulu laa, saja kasi blur2 sikit..hahahaa

6 comments:

Yan said...

Saya paling suka mee hoon drp mee kuning.

Tapi paling mengancam awak nya tiramisu tu..betul2 mengoda jiwa saya yang mmg hantu dessert

MamaFaMi said...

Hitam maaanis hitam manis...
Yang..hitam manis...
Pandang tak jemuuuuu pandang tak jemu...
Yang hitam manissss.. pandang tak jemu...

Hehe...

Yat Maria said...

Salam Kak Ummi,

Mihun hitam manis i akak guna resepi akak yg mihun masam manis tu ya kak?..Ingat nak try ah kak, nampak sedap :)

azian said...

Anak-anak memang suka mihun yg begini.

suarakalbu said...

Mihun goreng kicap ni memang klasik. Sampai skrg pun tak jemu makan

Jiya said...

mak jiya suka wat mihun hitam camni.. MIL plak suka wat mihun merah2.. akekekeke... apa2 pn dua2 sukaaa. yg penting sedap di makan. kikikkiiki