Sunday, August 14, 2011

Kerang Tumis Berkicap - Lauk Bidan Terjun

Assalamualaikum.....waaaah sungguhlah bz tuan rumah ni haaa....sampai xdan nak hapdet apapun sejak semalam... Ya laaa, pagi semalam lepas sahur mcm biasalah tak tidor dah...dah biasa camtu, mata x mo lena..duk ingat macam-macam kerja nak buat. Pagi-pagi dah basuh kat porch tu ha, pastu masuk rumah mop lantai segala dari ruang tamu terus ke dapur...adeeeii, sakit pinggangku. Pastu tengahari keluar dengan anak2 dara jek, cari barang sikit. Jem giloosss bandar Kuantan semalam...huk alaahh...

Okay lah layan dulu lauk hari jumaat kelmarin dah ni...Ni lauk bidan terjun eh...tayang gambar jek laa kot, xyah resepi laaa, sebab senang sangat, tumis bawang merah, bawang putih, cili merah, halia, masukkan kiub pati ayam, kicap cair, kicap pekat dan sos cili sikit, letak garam gula secukup rasa daaahhh...siap laaaa...senang baiiituuuu..hehe


7 comments:

lina_pg said...

salam kak ummi, lauk bidan terjun pun nmpk sungguh menyelerakan.Ni yang dipanggil air tangan seorang pakar..masak apa pun tetap sedap

Ezadlieza said...

salam k.ummi...wah ada kerang nih...kat sarawak ni k.ummi kerang rm6 sekilo...mahai bebenor..

Mas said...

kak ummi....klu masak lauk bidan terjun pun ....
boleh bertambah2 nasi tu..
sedapnya tengok...

Mieza said...

kalau dah terer masak tu bidan terjun pun nampak sedap kak ummi..selamat berpuasa kak :)

Echo's Kitchen -- A Taste of Memories said...

Kesian Tak dapat beli kerang kat US, I suka sangat sambal kerang...

Anawahid said...

siyes sumpah kak, sedap lauk bidan terjun akak tu!!!!... kita kalo bab kerang ni jan ckp la... huhuhuhu... bole terjun bangunan kalo 1minggu sekali x kene.. kekekeke

Oh Oeya said...

Lamanya tak makan kerang heheh..
Masak kicap feberet anak den :)