Sunday, February 7, 2010

Pulut Oren ( ^__^)

Taraaa...meh makan pulut kuning...eh PULUT OREN...hehee...Ada ke pulut oren orang buat? Ni x tau la tetiba je pulut ni tanpa sengaja, tanpa niat jadi kaler oren la pulak...wakakaaa..Kesnya akak beli serbuk kunyit dari usahawan PUSPANITA masa meeting tu tak lama dulu...Dah guna seminggu lebih dah, tapi x perasan la pulak kalernya mmg oren sebab duk gaul dengan ikan, ayam segala manalah nampak sangat kan...Tapi bila rendam je dengan pulut ni, tuang air sebelum nak kukus tu dah nampak dah oren ala jingga la pulak kalernya...hehe...Bagus gak noooo...tukar2 kaler...so ni bukan letak pewarna eh...mmg kunyit serbuk asli....tp jenis oren kot kunyit tu..hehee...Layan dengan Serunding Daging Basah tu...


Jemput makan...


8 comments:

ain said...

oren pun oren la kak!!! kak ummi dh jemput makan, dah cukup baik, balun aje lah.hihi

indahhouse said...

salam kak ummi,
saya ingat pulut dr jus oren tadi. hihi. memang serbuk kunyit asli,kak? tak penah jumpa, tapi nice colour. tak nampak pun beza ngan pulut kuning kak. tumpang makan sini, ya:)

MamaFaMi said...

Mi... kita dah rendam pulut dari malam semalam, gara-gara di'racun' dek si Mat. Tapi kan, pulut kita kekal terendam sampailah dah nak malam semula hari ni... esok ntahlah, samada akan terus terendam ke atau transform jadi yang sewajarnya... hehehe...

JC said...

Salam kak...tgk pulut oren akak teringat my pulut oren...sebabnya memang tkde color kuning so I hantam color oren hahahah..apa pun asal sedap tetap licin betul tak kak

ijan said...

Oren pun takpe kak ummi... pelanggan tetap ramai dok beratur nak terai neh. ehehee...

fuzidss said...

kombinasi warna yg sangat menarik

Sue @ Nenie said...

Salam kak Ummi..
suspen betul baca tajuknya tadi,ingatkan ada resipi baru niii....rupa²nya kunyit nyeee cerita...tapi cantik lah kaler dia...

日月神教-任我行 said...

性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,ut聊天室