Thursday, February 18, 2010

Ubi Kayu Rebus Gaul Kelapa

Huk alooo..ni aje?? Sian kan, makan ubi kayu rebus aje tuan rumah ni...maleh masak ke apa ke ni...tp yang macam ni lah membuka selera, lama x jumpa...dapat makan x igt apa dah...Adik akak bawak ubi ni dari kampung sebelum bercuti CNY baru ni...xdan nak buat apa2 dah bercuti...last2 pagi semalam, rebus aje lerr, ubi pun x banyak nak melepat ke, membingka ke, mengungkep ke...alang2 je..campur malas2...rebus then gaul kelapa n gula...tibaaaiiiiii...hubby n anak2 dara akak suka makan camni...layaaannn
sepinggan camni, akak je balun habiss..hehe

7 comments:

kulop ludin said...

haih...
lama idak pekena ubi kayu fresh nie..
makin lama makin tertinggal hidangan2 camnie..

haih... terasa2 melekat dalam mulot!!

fuzidss said...

mujur lee baru makan ..kalu tidak meleleh le air liur ni

Watierman, rmanbkr said...

Salam Ummi...kalau zaman jepun dulu ni makanan asasi..sekarang dah masuk kategori delicacies!!!!

fatenton said...

kalau makan time hujan,pekena dgn kopi panas..fuiyo terangkat ummi :D

hana said...

huwaaaaaaa sedapnyerrrrrrrr!! ngences berbakul2 dah nih kak! huhuhuuu.. akak kijamm! nak blk! nk blk!!

Ummi said...

Kulop Ludin -
Haha..lepas ni kalau jumpa orang jual ubi kayu, mesti beli la yaa..rebus n makan puas2..

Fuzidss -
Oh..mujur la noooo..hehe

Watierman -
Yeap Watie, you're definitely right! hehe..

Fatenton -
Yoo la kan..mmg kena sgt lah tu..ubi kayu lwn dgn air kopi..hehe

Hana -
MasyaAllah, puas lak akak nk lap air liur ko nih..x senonoh ko Hana..nak balik? Meh la balik..pi tempah tiket cepat..kita korek ubi kat Pasar Tani nnt, melambak..hehe

|| syazwaniadnan || said...

huwaaaa sedapnyeee kak..
nk menangis tgk gmbr ni :'(