Wednesday, July 1, 2009

Hitam-Hitam Si Tampuk Manggis, Sungguhpun Hitam Memang Manis..

Baru-baru ni dapat buah manggis dari Pak Sedara Bukit Goh, penuh satu plastik beras yg 10 kilo tu, masa dia hantar tu akak xda kat rumah sebab gi daftar abanglong, so dia pas kat rumah adik akak, jadi malam tu adik akak hantar ke rumah...ni amik gambar dah tinggal separuh dah...bagi kat jiran sikit...anak2 suka betul rupanya..tengoklah isinya, memang cantik...manis lagik!! Layaaannnn...hehe

4 comments:

cikgu_math said...

ummi..dah dua hari anak CM mengamuk nak buah ni... Bibik beli RM 3.00, dapat 6 biji..tapi semua dihabiskan oleh si kecil..balik abangnya(7 thn), mengamuk sakan.. hari ni masih mintak lagi..

blogresipi said...

Si tampuk manis ni sangat la mengancam Kak Ummi.. kat kampung mak tanam pokok nie.. dulu eksyen tak mo makan sgt. sekarang hah, makan gambar jer lah..huhu...

Suzi said...

saya pun suka buah manggis...
ayah saya tak blh makan durian dgn manggis ni sekali...terus mabuk jadinya...entahlah kenapa??

ain said...

kat umah ni pun ada buah manggis gak. kawan kasi. tp mcm tak jalan sgt la. balik2...saya je yg makan. hehe