Saturday, May 23, 2009

Sambal Tumis Udang Dengan Petai

Ni layan gambar je la yaaa...lauk dinner semalam...rasanya dah lama x makan sambal tumis udang dengan petai ni...dah beberapa kali buat, so xyah resepi la yaaa...cuci2 mata je laaa...sambal udang ni memang favourite anak2 tapi bila letak petai tu...diaorang makan semua tolak petai ke tepi..hehe...Yang terkejutnya...hb duk ajar Aiman suh rasa petai tu...eh beriya pulak dia makan...Ummi gelak je bila dia kata sedap...sikit2 je la Aiman..nasib hari ni cuti, xpun gi sekolah berbau mulut lak cakap dengan cikgu..hehee....Tapi elok gak ajar2 bebudak ni makan ulam2 kampung camni sesekali...ada khasiat tersendiri petai ni kaannn...tapi lepas tu jangan x gosok gigi dah laaa..Petua orang tua2, kalau nak kurangkan bau petai ketika buang air kecil, kenalah dimakan bersama dengan terung kan, x kira la terung bakar ke, buat sayur ke...asalkan terung..Betul kan? Tak caya, cuba tanya pakar..heheh..

2 comments:

noorcahaya said...

huh.. dah lame tak layan nasi lemak dgn sambal cam nih... tak mkan petai, tapi amek bau jek hihi

Adzriel @ Liza AB said...

menggoda sungguh... pinjam..eh! ambik gambor ni ye kak ummi.