Wednesday, April 29, 2009

Acar Buah Kenduri

Ni sajalah nak tayang...Ummi dapat dari kenduri kat rumah kakak ipar di Jerantut Sabtu kelmarin. Sebenarnya Ummi lupa nak tapau masa balik ke Kuantan...jadi hati duk teringat2 jek, masa makan kenduri tu sedap betul acar ni..Kakak ipar yang buat sendiri, satu periuk besar u..mmg tiap kali kenduri dia mesti buat acar ni...sedap sesangat wehh!! Jadi sebab duk teringat tu..Ummi mintak hubby pesan kat adik lelaki dia yang memang akan balik ke Kuantan ni jugak tolong bungkus...dia balik lewat sikit. Ahad malam tu dia hantar...waaahhh rezeki ada jugak, banyak pulak adik ipar tu bungkus..sukanya..hehe..selera tul makan nasi..So jamu mata je la ya..nak tunggu Ummi buat, ntah tahun bila la agaknya..hehe

5 comments:

hanieliza said...

Salam..
sedapnya acar buah tuuuu..
kkliza pun plan nak buat untuk bulan posa.. [nak buat banyak2..lepas geram ni...]

anyway..jom p blog kakliza..ada homework dan juga award untuk Ummi..

pssstt...
akak x sempat lagi poskan kupon tu la..bizi sokmo niii....

ain said...

mmg sedap klu mkn acar buah. Saya ada dapat masa raya thn lps, tggl sikit dah.

mother of two said...

kalau time org kawin mesti rembat acar nie dulu.. tak pun time bulan posa....em... ader ker org jual masa bulan posa.

ICook4Fun said...

I suka acar buah. I usually make some and keep it in a bottle and then will eat a bit of it sometimes.

Anonymous said...

do you have the recipe for this?