Friday, June 10, 2011

Muaah Utk MakYah..Terima Kasih Buat Adik-Adik, Akak Terharu

Assalamualaikum....

Kisah gembira petang rabu ni sepatutnya akak kongsikan semalam lagi...tp x berkesempatan.... Gembiranya dapat berjumpa sekali lagi dengan MakYah bonda kepada Mat Gebu yang telah turun ke Kemaman bersama abang Mat dan abahnya kerana sudi singgah di ofis akak untuk menyampaikan kiriman barang dari budak Mat ni ha.... Jadual asalnya akak tunggu diaorang masa lunch hour kat rumah...tp masa tu abg Mat drive baru memasuki bandar Pekan dan akak pun telah masuk ke ofis sebelah petang tuh...jadi diaorang singgah kat ofis akak je pulak....terkilan sungguh sebab hajat nak melayan makYah, abah dan abang Mat ni makan di rumah x kesampaian....kesian dengan makYah yang dah macam cramp kaki duk dalam kereta tuh...akak ajak naik ke ofis pun MakYah dah surrender...susah nak diri bila dah duk lama2 tu...nnt naik tangga ofis akak, naya pulak...tingkat 1 jek...so xda lift...kesian dengan MakYah...demi menyampaikan kiriman barang anak bujang teruna dia ni kepada akak....huhuuu

Tengok tu...penuh beg ni...ntah apa2 dikirim dek budak Mat nih...susah2 kan MakYah jek kooo...kalau dekat, akak piat tinger ko, x dengar kata. Akak kata xyah...nak bagi jugak...tu laa.. Apapun kata orang, rezeki jangan ditolak, musuh jgn di cari kan...kan... Terima kasih banyak la Mat eh...x dapat akak nak cakap banyak dah....Tp suka sangat MakYah singgah, dapat peluk cium sakan...cuma terkilan borak pun sekejap jek tengah panas2 kat parking tu....maybe one fine day...pasti MakYah sampai kat rumah akak kan Mat...dgn ko sekali..hehehhe...senang akak suh ko jek masak kat dapur comel akak tuh...akak jadi mandor...okehhh?? Tengok apa Mat kirim...macam2 ada...mcm Astro...tp kat rumah akak mmg x pasang Astro taauu...no need kan...anak2 dr dulu hadap laptop jek..download mcm2... Cuma makanan jek diaorg xleh download...hahahahha...x kenyang tengok..kan..kan..

acuan pai dan cawan comel kat bawah ni Mat bagi dah lama daahh...akak jek lupa nak entry...so masuk sekali la eh...dah pecah dara dah pun...wakkakakaa...eh tp bagus la kualiti tin pie tu Mat...tebal, mesti mahal eh...xpa la ko kan byk duit...sedekah byk2 lg kat akak..wakaka..duit Innity tu x abis makan sebulan kan..kan..hahahhaha

Yang di bawah ni adalah hadiah dari adik sorang yang dah berjiran sebandar dengan akak....sorilah akak baru masukkan gambar2 ni...lupa nak entry sekali hari tu...adeeehhh...kelakor gambar sebelah kanan atas tu kan...ada rupa "moooooo" gitu...tu adalah pemegang periuk panas silicon.... cantik eh...leh main2 ngap2 jek molot dia....pap, pap...hehehe...Apapun terima kasih la, sumenya akak sukaaaa....dan ada yg merupakan barang idaman gak sebab susah nak pi cari...Daiso pun x jejak2 lgk...hehehe

Waaaaaaaaa..2 3 bulan ni banyak dpt hadiah...yang di bawah ni pun baru jek dpt last week..kira baju raya gitu...cantik...kain bukan sebarang kain....siap dengan "lining" kain lagi adik sorang di seberang sana ni bagi....terharu sungguh akak...gelang jed tu pun cantik...ala2 Datin Sri Rosmah Mansor suka pakai tu eks.... Masa dpt barang kat ofis, akak bukak, ramai kata cantik..kualiti gelang tu bukan sebarangan....adeehhhh...terkedu...terharu akak....X terbalas tanda terima kasih dan ingatan ini....ke hujung nyawa akak igt korang-korang ni... Sebenarnya ada lagi hadiah yang dari adik2 blogger yang x dibenarkan untuk akak tayang di sini...wpun hanya gambar...apatah lagi nak mention nama... Xpa laa..akak akur pemberian ikhlas korang....Syukur alhamdulillah...

Satu yang akak pentingkan...hanyalah silaturrahim dan tidak mengharapkan apa2 hadiah...segalanya biarlah ikhlas dari hati...akak amat hargai persahabatan dengan kalian semua...pembakar semangat Home Sweet Home.... X perlu ada tanda aras dalam persahabatan....kita berkawan sedaya mampu....musuh kalian x bermakna musuh akak kan...Pertalian dijalin harus dikekalkan, diutuh...bukan dikekang atau diruntuh dengan tanpa sebab dan bual bicara, ini akan buat akak sedih......Salam tanda kasih sayang dari akak buat kalian semua...Moga Allah restui dan panjangkan silaturrahim kita hingga ke syurga....amiiinnnn

21 comments:

CT Delima said...

As'salam kak ummi

Mak yah dah macam 'mak' ct kak. menumpang kasih pada mak yah jer lah.... hehehe. harap mat tak marah baca komen ni kannn. kalau orang baru kenal mak yah ni dia mesti suka. sangat peramah dan sifat keibuan tu amat terasa sekali bila berbual bersama.

semoga Kak ummi dan mak yah sentiasa sihat2 selalu hendaknya...aminnnn

Rezeki jangan ditolak kak ummi. kalau kak ummi nak bagi kat ct pun, ct sudi menadah sebesar kapal Titanic... wkahkahkah

Mat Gebu said...

kak...silicone tu kalau ada bentuk rimau bes kan...mesti garang..

Mat Gebu said...

@ kak ct - hmmm kak, teringat pestime akak nampak mak yah, akak kata teringat arwah mak akak, waaa kami sedey...huhu...

hajar said...

SMTI :)

Sis-Lin said...

wah2.....bila le pulak turn kita nak pi jumpa kak ummi ni...Pi Kuantan selalu le lalu..tp x tau uma lerrrrrrrrrrr...huhuhuhuhu

Sunah Mohammad said...

waaaaaaaa~ jumpe mak yah! mak yah cumil! hehehehe~

MamaFaMi said...

Untungnya jadi orang terkenal ni.. memacam hadiah dapat. Alhamdulillah, rezeki Ummi kan. Rezeki jangan ditolak, musuh jangan dicari... :D

Yatie said...

Assalamualaikum K.Ummi,
seronoknya akak dpt jumpa makyah....walau dtng dari jauh, makyah tetap sampaikan hajat anak kesayangannya Mat Gebu...betapalah sayangnya makyah pada Mat....beruntungnya akak dpt layanan sedemikian rupa....dpt hadiah dari kawan2 lagi....syukur alhamdulillah...suatu hari pasti Yatie nak jumpa akak juga...insyaAllah...

Yaati Nor said...

sampai kuantan ari tu tak dapat nak jumpe kak ummi..terkilan sampai skrg la kak...huhuhuh..kak yg set2 warna oren tu i jelous u...saya fana addict dengan warna oren..geram2...dapat 1 best jugak tu...kat daiso ada jual ke tu?

Ummiakid @ lily said...

Kak ummi....jeles....mana akak dpt botol 3 muncung tu...nakkkkkkk...jeles

lina said...

salam kak ummi - muka pun dah ada iras1 :)

azila said...

yeay..in person with makyah:)

bersama kak Es said...

wahh..bestnya kak ummi mengeratkan silaturrahimmm :)

dZana said...

tahniah kak ummi.. seronoknyaaa.... semuanya fav2 belaka...

noor said...

Best nye dapat botol yang ada tiga muncung tu saya cari tak jumpa pampa lagi....

ijayuji said...

KAK UMMIIIIIIIIIII!!!!!!!!!! bestnyerrrrrrrrrr!!!!!! akak tak nak bg kita ke? hihihi... tak pun nak tolong simpankan ke kita lah org yg sanggup nak simpankan brg2 akak tuuu suke tgk yg silicon mulut buaya tu eak? :D

♥LOVE2COOK♥ said...

Wahhhh banyaknya CMG kirim kat akak!!! Lucky you...

Mak Yah looking really tired but sweet! ;)

Lovely Kitchen said...

kita berkenan kt acuan sblh pisau silikon tu kak!!!!!

Kak rus said...

Salam Ummi....wah bestnya dapat macam-macam hadiah.....tak perlu ke Daiso.Kak rus dah pi 2 Daiso....satu kat One Utama dan satu lagi kat The Curve....cari tu lah botol bermuncung tuuuu katanya nak buat roti jala tapi di dua-dua kedai tak dak ....bila tanya katanya dah habis huhuhuhu.....

Anonymous said...

Assalamualaikum akak ummi sayang..
Wah dpt jmpa CMG n mama dia yer akak.. Seronoknyaaa.. Kalau diana p sana pasti nak jumpa akak gak.. Insyaallah suatu hari kan akak.. ;)

Diana @ Melley Mey said...

Alamak!! diana dah jadi anonymous plak dah.. huhuu.. sorry akak ummi.. tadi komen dr bb jer tu.. nampak gayanya bb diana pun cam org dia dah.. sakit... huhuuu