Monday, December 20, 2010

Sambal Cencalok - Import Dari Melaka

Okayy la..petang ni malas nak citer panjang...tayangan amal sambal cencalok yang dibeli di Melaka hari tuh.....akak beli la 3 botol jek.... 2 botol yg dah siap diletak cili segala dan 1 botol yg plain....so layan je la cencalok berlada nih...tuang jek dlm bekas, layan dgn ulam2...ulam pun ikut apa yg ada jek... Mahal gak cencalok yg dah berperisa dengan cili tu eh...sebotol RM7.00, kalau yg kosong tu baru harga RM3.00, lg sedap nnt potong bawang, cili api dan perah asam limau eh.. K, layaannn...

Layan dengan lauk telor dadar udang bermayonis....hehee, sbb asam pedas tu ada lgk..

11 comments:

Azwani said...

eh mahalnya akak beli cencalok ada cili. saya pun baru balik melaka. saya beli cencaluk depan kapal besar tu tapi murah je, cencaluk bercili murah la sikit rm5.00 je. tapi saya ambik yang plain je sebab beli mahal-mahal takut tak makan.

Azwani said...

yang cencaluk plain plak sebotol rm3.00 tapi saya beli 2 botol dia bagi rm5.00

NoorMasri said...

adusss ummmi...bikin kecur je la.....dah la posa hari ni...sabar je la huhuhu

anymz said...

aduuuh,camne lah org kuantan leh beli cencalok sedangkan saya yg dok berjiran dgn melaka ni takde stok pun dlm rumah..hehe
ada stok belacan je ummi.cencalok tu tak simpan lam rumah sbb takot makan nasi banyak.muhaaahaa..

psst..,saya angkut resepi pau inti kacang merah ya..dah buat pun..kira halal lah ya.nah sepiring buat pengeras nya..cedap ummi.maceh laling..kihkih

LinRosLy said...

Salam Kak Ummi....

Cencaluk ni mmg terkenal di Melaka...Lin pun suke...sedapnya...

Lin selalu buat... dadu bawang besar, dadu bawang putih, potong2 cili padi, bubuh kanji nasi, perah asam limau....makan ngan nasi panas2 aduhai!mmg Lin makan x nmpk telinga!

aida said...

ermm..sedap...aida follow balik...kalau nak sedap cencalok and makan tak sakit perut...cik ummi leh kukus dulu...rasa masin akan hilang sikit

Nieza said...

Salam Kak Ummi,
wah ada cencalok yg bubuh cili ker?...baru jer tau...hihi sedapnya..:)

iema said...

slm..kak ma0 tnya klu bli cencaluk kat dlm botol nie x yah masak dlu ka? trus bedall sak,hihihii..tq..

haniQaseh said...

sedapnya cencaluk tu kak ummi....telan air liur je nie...

nurul hafizah said...

nyumnyum,sedapnye,saya org melaka,mkn cincaluk ni,perah air asam,bawang,cili padi,mkn dgn nasi lauk asam pedas panas,mmg terangkat la..=)

momma said...

drooling :p~~ lamanya tak pekena cencaluk. tengah peknen ni, sapa nk bertanggungjwb ni hehehe..