Thursday, December 2, 2010

Popia Inti Jejari Ketam

Merajinkan diri la petang tadi....nak menghabiskan kulit popia yg dah lama dlm esbok...ingat nak wat murtabak, tp malas la pulak, last2 tengok ada crabstick (jejari ketam) tuh..pastu karot xda pulak...tibai jek letak kobis racik, cili merah cincang, daun bawang...pastu gulung, pastu goreng, pastu makan...heheh...sonang citer! Pastu malam akak x makan dah...masak lauk sempoi jek untuk hb n anak2...layaaannn....

12 comments:

miss minn said...

aunty masak popia pun saya terliur...haihh, takleh jadi nih... :P

Ctnaemah said...

memula tengok gambo popiah kak umi ni, sy tertanya2..nape ler popia isi ketam akak buat tu gebu..ada isi lain rupanya..sy buat versi slim..ltk isi ketam aje. :),

Mat Gebu said...

Wahh..nak buat jugak tapi kan jejari ketam tu ada 4 batang jee..alahh ciput kan, hmm tak pe kita derhaka laen yeaa..heheh

Kak Rose said...

kak rose pun ada stok jejari ketam, leh buat nih... nampak sedap!

Ummi said...

Miss Minn -
Kalau camtu leh la try..senang je yg ni Minn..hehe

CT Naemah -
Haha..kita boleh jek letak apa2 sayuran pelbagai kalau nak lg sedap, cuma nk gulung tu jd lebih gemuk la rupanya..hehe

Mat Gebu -
Hahaha..x cukup jejari ketam ko potong je la jejari ko yg gebuss tu, celup2 sos pekat, ko gulung..hahahaha

Kak Rose -
Hehee..apa lg kak Rose..jom proses kat dapur...haha

Anawahid said...

adehhh... jejari ketam x de la pulak, tp isi ketam yg ada sepitnya sekali ada lah.. mau patah gigi org mkn kak kalo ai gulung ngn sepit2nya sekali... arghhh... nk carik jugak la isi ketam... hehehe

fara dean said...

salam kak..kulit popia kat umah ni ada..tp apasal sy tak penahnya rajin buat..tp bila tgk kak ummi buat msti hati ni berkobar nak buat (kobar je lebey sy ni)..hihi

♥LOVE2COOK♥ said...

Haishhhh tak tahan tengok popiah tu kak!!! ;)

Akak, abt the steamed apam. Love mmg guna api besar masa kukus kak. Kena pastikan air cukup dlm steamer. Add only hot boiling water if needed. This is what I've been doing kak. Hope this helps ;)

shahrul said...

sedapnyer

Khai Adry said...

salam ummi ....wahhhh idea yang baik tu ....saya pun ada byk jejari ketam tapi kulit popia lak tak de .....harus gi tesco beli kulit popia ptg nanti ....

ida said...

wahhh..satu lagi idea bento utk my son..akak punya idea2 kretip ni sesuai utk saya...senang lak tuh nak wat..sedap lagiii...
akak cek ni, saya buat ikut resepi akak...tapi saya pasti tak sesedap otai punyer..huhuhu

http://ida-homelicious.blogspot.com/2011/01/my-dinner.html

IBU GEBU said...

datang dari rumah che mat gebu hasil menggoogle image popia ketam

*mcm nak buat utk berbuka esok

kak ummi doakan IG dilanda kerajinan ya :)