Monday, June 29, 2009

Sesi Pendaftaran Abanglong Ke UMP

Semalam (Ahad) akak n family telah menghantar abanglong (Amirul Hazmi) ke UMP untuk mendaftar masuk Program Ijazah Sarjana Muda pulak setelah menghabiskan program Matrikulasi sebelum ni. Nasib baik lah dapat dekat je, lebih kurang 20 minit je dari rumah akak di Kuantan ke UMP yang terletak berhampiran Exit Tol Gambang ni...sampai di sana jam 9.00 pagi dan siap akak hantar ke bilik penginapan lebihkurang jam 3.00 petang....uiiihhh penatnya menunggu, punyalah lama..bab saringan Influenza H1N1 tu laa yang paling lama sekali...pelajar yang mendaftar pun akak x pasti, rasanya lebih 500 pelajar.
Walaupun abanglong mula-mula dulu merungut jugak sebab dapat dekat sangat, tp bila difikirkan balik untung sangat2 rasanya...syukur alhamdulillah dan abanglong pun rasa lega...Akak ada jugak berborak dengan family lain, ada dari Tanah Merah Kelantan, dari Kulim Kedah dan Nibong Tebal, Penang tu...kesiannya ada yang duk tidor je kat kaki lima bangunan sementara tunggu anak2 siap mendaftar...ada yang bertolak jam 2 pagi laa..uiiihhh kesian kan? Kalau parents yang bekerja, kena bercuti 1 - 2 hari gak la nak travelling..belum masuk duit minyak, duit penginapan, makan minum segala....akak rasa sangat beruntung..xpun sakan bercuti dan prepare duit belanja segala..Itu belum masuk duit yuran daftar kurang sikit je RM2000..tak termasuk belanja keperluan lain...alhamdulillah segalanya dipermudahkan dan rezeki anak akak laa...
Abanglong sedang mengisi borang yang diperlukan, termasuk Borang Saringan Influenza H1N1.

Sebahagian yang sedang menunggu giliran...

Hubby duk baca news je laa...xpun harus dia tertidur duduk saja camtu...hehe

Jam 11.00 pagi, akak n hubby dengar taklimat dan sesi soal jawab untuk parents..

Selesai je sesi pendaftaran jam 2.15 petang..baru la cari makan kat expo di tapak U...dah terpaksa duk tepi longkang pulak laaa, gerai penuh belaka...sian kan??? Dah la panas terik cuaca tau..nasi pun banyak dah habis..beli aje la apa yang ada..

Aiman pun bukan main lapar lagi...tibaii mee goreng dengan telor mata kerbau jek!




Ni bekal yang sempat akak masak hari Sabtu malam tu...pau, kek marie batik dan kek coklat kukus. 1 bekas untuk abanglong dan 1 bekas lagi kitaorang hantar kat Najiha di hostelnya pagi Ahad tu sebelum bertolak ke UMP...sempatlah Najiha jumpa abanglong dulu...

Okay abanglong..selamat maju jaya...!!

10 comments:

cikgu_math said...

untungla ummi..
anak dapat dekat-dekat jer!
anak-anak CM semua jauh-jauh.. UiTM Arau, Uniten Muadzam dan yg matrik pun di Arau..
travel pun dah sehari suntuk nak pi hantar...

blogresipi said...

Dapat dekat2 senang ler dia nak balik umah nanti... boleh selalu2 bawak bekal dari umah..senang la nanti :)

azlina said...

sama la kita kak ummi dpt dkt2 alhamdulillah....yg memudahkan kami x pelu tgu taklimat...jadi x le lama sgt menunggu....taniah utk bang long rjn2 study yea...

nana said...

auntie ummi..hensemnye abg long da besar..dulu igt lagi mase dok sblh umah br skolah rendah je kan..najiha n najwa pon da anak dare da..hehe nana slalu visit sni intai2 resipi..nak dekat bln puase ni igt la plak dodol kukus auntie ummi tu..hehe

Suzi said...

all the best utk abg long!

ummi said...

Cikgu Math-
Salam cikgu..time kasih sudi singgah sini..ya la kan, untung jugak dan bersyukur sangat2 anak2 dpt dekat2 jer, paling jauh sikit pun kakngah yang nk msuk Sem.3 kat Uitm Segamat tu..adiknya TESL di Uitm Ktn ni jer..alhamdulillah. Memang kesian tgk orang dari jauh dtg n terpaksa bermalam sehari dua kat Kuantan ni..

Ijan -
Hehee..yo la, xda keje lain lah maknya nnt, bila sesekali balik kenal layan anak tekak diaorang laa..

Azlina -
O anak dpt dkat jugak eh..alhamdulillah...hari tu pun saja akak dgr taklimat sbb duk tunggu kat luar pun x buat apa jugak..so layaaannn..sejuk sikit duk dlm tu bwh aircond..hehe

Nana -
Haiiii...o selalu skodeng eh..segan je auntie kat Nana..syyyuuutt..hehe..ya la kira ensem ker tu? Hahaa..anak2 dara pun mmg dah besar pjg pun..Hehee, Nana dah kena rajin masak la yaa..cik abang mst nk makan sedap2 tu..Duk Ktn ni, auntie jarang buat dodol kukus dah, susah jgk nak dpt daun pisang..dulu kat Muadzam senang tanah luas, pisang lak menjadi jek, daun pun senang dpt..Kim salam kat emak nnt eh..:D

Suzi -
thanks on behalf.. :D

Mat Gebu said...

wish all the best utk along..Pstt!!, Aweks baju biru yg duduk tepi longkang tu cun ek?....bekas model kan dulu?...hahahaha...amponnn kak ummi!!!..jgn marah, nanti ceQ hadiahkan cawan lama yeaa...

ummi said...

Mat Gebu -
Amboiihh ambooihhh, ko ada2 je nak usik akak eh...hehee..sian bekas model makan tepi longkang erk! Ha, bila lg nak pos cawan2 tu..akak mmg tengah naik sawan gak ni..X sabar nk gi Gombak amik pggan yg orang nak kasi free tuh..hehe.
*psst..Mat penuh dah ke almari baju dgn pggan mgkuk ko, hehee..

Dayang said...

salam ummi,
best kan tgk anak2 sedang membesar,kite pon semakin tua ahaksss

Anonymous said...

salam kak ummi..saye sbnrye dh lame mengikuti blog kak ummi..hehe..
skali punye bace, ade 1 entry tu ank kak ummi masuk UMP..same la ngn saye..tp saye dh final year..x sangka pulak.ank kak ummi amek kos ape? nnt bile senang ley la saye rase mskn kak ummi..hehe.slalu tngok gmbar je..yuMmy,,:p