Wednesday, February 18, 2009

Sup Krim Ayam


Buat sup ni untuk makan dengan ayam bakar kat atas tu...Ummi guna paket perencah sup krim ayam Maggie...Lain-lain bahan Ummi ikut macam kak Liza punya resepi...sedaaappp makan panas2...nak makan dengan roti pun ok..Thanks kak Liza.


Bahan:-

  • 1 paket (58 gm) Krim Sup Ayam Knorr (*ummi guna jenama Maggie)
  • 5 cawan air
  • 1 s/b tepung jagung + 1/2 cawan air
  • 1/2 batang carrot (dadu kecil)
  • 1 pokok daun bawang (racik)

Cara Menyediakan:-

  1. Masukkan Krim Sup Ayam, air dan carrot dalam periuk dan panaskan hingga mendidih.
  2. Masukkan bancuhan tepung jagung dan kacau sampai mendidih lagi. (*ummi tambah sedikit garam)
  3. Tutup api dan ceduk ke dalam mangkuk hindangan.
  4. Taburkan daun bawang
  5. Hidangkan dengan ayam bakar.

2 comments:

rossana said...

salam umi...nk tanya..utk soup ayam ni..agak2 utk bape org...looks very tempting...biasa dok bli yg instant je..kalau wat sendiri jimat n puas ati kan?

ummi said...

wkumsalam ros..sup krim ni boleh makan 4 - 5 orang camtu..yang ni pun guna paket Maggie tu tp tokok tambah lg bagi sedap hehe..