Wednesday, March 5, 2008

Sambal Tumis Terung Peluru

Hehe...Ummi xtau le tempat lain pggil terung apa, pipit ke...tp kat Temerloh inilah namanya..bila masak terung ni teringat kecik2 dulu ikut tengok budak2 lelaki main tembak2 senapang kayu pakai terong ni lee...sebab buahnya kecik, sian xdan masak dalam kebun makcik depan rumah dah kena petik nak wat peluru..maki hamun dari makcik2 tu pun keluar cam peluru gak heheh...terung ni kalu bedil kat badan, woiii bisa...tapi kalu masak bisa gak..bisa dimakan!! =D. Memang ummi suka terung ni, kadang2 rebus wat cicah dengan sambal belacan ke, budu ke..weeee sedap! Alah, tekak kampung.. X caya? Try leee..

Actually, resepinya cam sambal tumis tu lee..just rebus dulu terung ni, dan masukkan selepas ikan bilis lembut dan dan sambal agak pekat. Biarkan lebih kurang 10 minit sambil kacau rata.

2 comments:

Dayang said...

ni lg sedappppppppp

ummi said...

oo dayang suka jugak ke terung ni..ummi mmg suka sgt2..ratah pun sedap..heheh...