Thursday, May 5, 2011

Tahniah Mat...5 Juta Hantaran Untuk Tunang!

SEKALUNG TAHNIAH BUAT ADINDA MAT yang telah memberi hadiah 5 juta sebagai hadiah untuk tunangannya TIFFINBIRU....sungguh la kanda x sangka...mahalnya harga hantaran dan hadiah untuk tiffin biru mu ituu....berbaloi sungguh menabur kasih, menabur sayang dan berakarnya cinta bersemi hingga ke hujung nyawa lah nampaknya....tidak boleh diporak perandakan kasih sayang yang bertaut itu...

Heheh...Kanda (*cewaaahhh..bangsawan lak) tumpang bangga dengan budi yang ditabur...bak segunung intan....tiada berbelah bahagi, akhirnya intan nampak gemerlapan seluruh alam.... Kasih kepada Tiffin Biru terserlah lah sudah.... tak boleh nak disangkal lagik.....

TIFFIN BIRU SUNGGUHLAH SUCI DAN INDAH
DIULIT DIBELAI TIADA GUNDAH GULANA
SAYANG TIDAK BERBELAH KASIH DICURAH
GEMERLAPAN ALAM CYBER NAMPAK CAHAYANYA

TAHNIAH ADINDA MAT GEBU....
bila pulak nak berkompang berpalu...hehehehe

12 comments:

bersama kak Es said...

kepak kepak kepak
kepong kepong kepong
kepak kepong kepak kepong

haaa..dah bunyi kompang nye kak ummi hehehe

rasa terubat penat lelah kan bila dah sampai target.

banyak tu bakti bloggers masak memasak ni ke seantero dunia..termasuk lah Kak ummi

terima kaseyyyy

Kak Sam said...

Bangga..bangga..bangga.. tengok kejayaan para sifu.

Muhamad Luqman Hakim Mahmud said...

waa...hebat..hurm
tuan rumah jom excahnge banner?

Aziela said...

Rasa nak gelak pulak bila Kak Ummi guna bahasa purba kala tu... Bangga dgn CMG. Semakin kecil kami blogger picisan nie rasa bila berkomunikasi dgn sifu2 nie semua...

Mat Gebu said...

Hahaha...terima kasih kekanda..haha, meh sini adinda mantun pulak...

ORANG KAWEN HADIAHKAN SUMI,
TERLEBIH MAKAN PERUT PUN SEBU,
TERIMA KASIH WAHAI KEKANDA UMMI,
SUDI MEMBUAT ENTRI UNTUK MAT GEBU.

cikmanggis said...

Ada sebuah tiffin biru,
Dalam dapur tanpa sempadan,
Tahniah pada chef Mat Gebu,
Peminat sudah juta-jutaan:)

hehe tak mahu ketinggalan nak berpantun dgn Ummi ni:)

Sunah Mohammad said...

sukenyeeeeeeeeeeeeeeeeeee~~~~~~ lain kali buat entry masak2 guna la bahasa ni kak ummi!!! pleaseeeeeeeeeeee~~~ hahahahha~ habislahhh!!!

tahniah pcm!

azila said...

dah mcm baca kad raya dah k.ummi..but sweet:)

MamaFaMi said...

Kompang kompang kompung kompung kompang kompang kompung kompung...
dah ler, lengoh bawak bunga manggar ni... hahaha...

Tahniah Mat!

Kak Rose said...

agaknya bila la kepak kebung kompang tu nak berbunyi betul2 untuk si CMG ni ya Ummi?... pasti kita semua ternanti2!

Ummi said...

Kak Es -
Waaah tepuk kompang dgr sampai ke Ktn dah tu..hehehe..tp org Sedenak buat2 x dgr..x paham jek kan..hehee..Akak bukan Sifu laa..jauh sgt lg...akak pengikut Sifu..hehe

Kak Sam -
Tu la kan...Mat mmg Sifu segala sifu...akak ni sipolan jek..hehe

Muhammad Luqman -
Mat mmg hebat..exchange bannger? hehehe...gitu eks?

Aziela -
Sesekali kena igt bangsawan..haha..Alahaii kita semua sama jek..berkongsi resepi kan..kan..Mat tu teramat low profile tauu..

Mat Gebu -
Waaaahh hadiah sumi jek...xnak..kedekutzzz...kita nak ni..

RIUH SEKAMPUNG BERKOMPANGKAN TIN
TERUNA SEDENAK SUDAH BERISTERI
MERIAH DIMEJA HIDANGAN PENGANTIN
TETAMU PUN DIBEKAL CISKEK STRAWBERI

hahahahhaha...caiyokk Mat caiyookk!

Ummi said...

CikManggis -

CMG menyiang si ikan kaloi
Hendak dimasak ikan 3 rasa
Sepadan sungguh usaha berbaloi
Menabur budi dikenang jasa

kann..kan..Cik Manggis kan..

Sunah -
Hahahha..Sunah boleh paham ke bahasa zaman bangsawan nih..kang ternganga lak..xpun fengsann..

Azila -
Hahahhaha..kad raya puuullaaakk...adeii..hehe

MamaFaMi -
Xyah kul kuat2 sgt Ma...kita guna tin jek...dah kuat dah..hehe

Kak Rose -
Aah tu la kan...CMG ni mmg mahal...hehehe