Saturday, July 16, 2011

Pisang Tanduk Goreng

Assalamualaikum.....waaaaaaa nak nyanyi sikit....."makan apa....makan apa...makan apa sekaraaaannnggg.....makan pisang, makan pisang, makan pisang sekaraanng...pisang apa, pisang apa, pisang apa sekaraaaanngg....pisang tanduk, pisang tanduk, pisang tanduk sekaraaaannggg...tanduk apa, tanduk apaaa...tanduk apaaa sekarang.....tanduk gajah, tanduk gajah, tanduk gajaaaahh sekaraaaanngg"

Wahahahaha dah sarapan ke belum.....sedap tak sore akak nyanyi....pergi mana hari nih...jalan-jalan ke... Akak biasa2 jek la duk rumah ni...kerja melambak...hehee...Kelmarin pergi pasar malam beli pisang tanduk 5 bijik...fullamaakk sedap betuiii goreng camni....pekena dengan kopi O panas...wo liaaauuu jugak eh...igt makan maggie jek wo liaaauuu...hahahaha... Jom layan je la mata....xyah resepi2 laaa setakat goreng pisang kan...saja nak up entry...banyak lg kerja nak buat....addiiooosss!! Muaaahh, muaahhh...InsyaAllah petang kang kalau x bz akak update lgk eh...! vavaaayyyy..

18 comments:

bersama kak Es said...

kak Ummi mana sambal kicapp hehehe

Ummi said...

Kak Es -
Hahahha...kali ni xda sambal kicap, anak2 xnak, sebab pisang ni agak masak dan lebih sedap rasa manis2 pisang lembik sikit digoreng...hehee

Mat Gebu said...

Salam mek..kak, kalau goreng sebiji2 ok tak pisang tanduk tu...mesti terbongkang je kan atas pinggan, kita makan satu sorang..hahahha...jgn lupa sambil kicap...

Diana @ Melley Mey said...

Assalamualaikum akak ummi cayang..
wah nanyi2 lg gitu yer akak... meh diana sambung.. ehhehe
gajah apa.. gajah apaaa.. gajah apaa sekarang.... gajah Borneo.. gajah borneo.. gajah borneo sekarang... heheheheh ^_^

akak... tgk pisang tanduk goreng tu ha... mmg x boleh tahan ler akak... makan panas2 gitu... mesti sedap kan akak.. ada lg x nie? nak ckit ler akak.. mmg lama x makan pisang tanduk goreng nie.. sedaaaaapnyaaa

nonierahman said...

kak ummi bestnya pisang tanduk goreng..tambah pulak sambal kicap..memang layan..

kakchik@ella said...

PISANG TANDUK?? waaa .. lamanya tak jumpa pisang tanduk. bak sepiring kak ummi. hihihi.

kakchik@ella said...

PISANG TANDUK?? waaa .. lamanya tak jumpa pisang tanduk. bak sepiring kak ummi. hihihi.

Roses_Leo09 said...

tgk pisang tanduk tingat kat arwah ayah. kalau balik kg kat banting mesti dia beli pisang ni bawa balik penang.
sedap tu layan dengan sambal kicap ......

MOBYDICK said...

Aalamak kak,, buat teliur la ni,ish!isk! rugi tak beli pisang tanduk kat pasar kedai lalat semalam...

mamazieza said...

Umi.. kalau pisang ni laa digoreng.. hmm sepinggan abis.. hehehe.. dpt plak cicah sambal kicap.. fuhhh...

nOOrsha said...

suke pisang goreng kakkk ummii.... nak2 ade sambal kicap.. fuhhhhh!~ sedapppppnyee!~

Nur-nba said...

Bonda Nur suka sangat pisang tanduk goreng ni.. kalau balik kg mesti singgah beli di tol Ayer Hitam. Nur tak boleh makan tanpa sambal kicap.. memang wajib ada.. :)

zanafahmi said...

kita org suka sgt pisang tandok, kalau balik johor mesti beli....
teringin la pulak mkn pisang tandok..

Mas said...

kikikiki.....sempat lagi nyanyi yerk kak...
klu mas...pisang tanduk tu mas cicah ngan gula pasir...he..he..

noorsafone said...

amboi..nyanyi2 lagi...cicah sambal kicap sedap tu ummi.

Ayu Safieza @ Humaira' said...

MMMM nak makan ni sambil tengok TV ...cicah sambal kicap best ni kak ummi...vongkos yer....:)

LinRosly said...

Assalamualaikum Kak Ummi...

Kak Ummi Apa Khabar? Lama X Dtg Ziarah....Maaf Yer Kak Ummi, Bukan X Nak Dtg Tapi Keadaan Tak Mengizinkan....

Teringin Nak Makan Pisang Tanduk Goreng!

mamawana said...

Pisang tanduk sodap. Cicah sambal kicap cicah sambal belacan laeiii sodappp....