Tuesday, November 2, 2010

Fresh Fruit Cocktail Pudding

Salam, hahaa...sori la pagi2 tayang puding, cam x kena jek...tp boleh wat inspirasi kot petang2 kang nak santap puding ke kan...First of all, million thanks to Maz Ilham Dapur for serving us this fresh fruit cocktail pudding during our "gader-gader" (hehe...) a week ago....Memang idea yang sangat bagus...balik rumah hb tengok gambar dah mula suh buat jugak, awatlah selama ni x terpikir nak makan buah fresh ni dgn susu..selalu duk letak fruit cocktail yg dlm tin tu jek....So, wiken baru ni akak baru berkesempatan nak buat....tapi sukatan main sendiri-sendiri2 jek....Thanks Maz! Okaayy untuk resepi sila ke dapur Maz la yeaa...

baru lah si Aiman tu suka nak makan buah2 ni ha, xpun duk makan limau jek..buah lain susah..


10 comments:

K.Nor said...

stoberi kat kebun dah masak ke? bak la sebakul :)

Izan Ishak said...

sedapnya ummi..nak sikit!

Watierman, rmanbkr said...

Sejuk2 ni lapor....tak kira makanan tu sejuk ke panas semua masuk mulot!!!Pagi ke petang tak kira ....janji makanan!

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

waa... syok ni mkn sejuk2... time lepas2 lunch.. lepas2 solat zuhur kang kita layan segelas yek.... hehehe...

maz said...

tu dia..mcm kat cmron higland plak kak..pnuh nga cik stberi..hehe..pasni sure cik abg kak xkisah klu kak nk gader2 lagi kan..sbb leh sruh kak buat jgk..hahaha..kita pun buat hri tu xde sukat2 kak..main hentam je..hehe...mceh ye kak sdi buat utk fmily kak..tpi kita pun memnag sukeeee..cdpppnyeee buahan sgar tu kan..bila la dpt jpa lgi ni..hehe..

ima said...

salam kak ummi...segar mata tengok puding pepagi nih...sedapnyaaa kalau dapat teguk sekali...hihihi

Azita Zain said...

salam kakummi...
baru lepas petik stroberi ke? ada belen tak?

PearlnScarf said...

k ummi kirim strawberry sekilo.. :)

Ummi said...

Nor -
Aaah, stoberi kat kebun cina tu..kita pajak buah dia..hehe

Izan -
Memang sedap, buat laa..senang je tu..

Watie -
Aah betul la kan Watie...x kira dah kalau lapor, pagi ke petang ke..tibaii jek..kan

MaDiHaA -
Haa..sedang elok la wat cuci molot lps lunch tu..hehe, mst x cukup sebekas..

Maz -
Hahaha..yo laaa..kita petik kat kebun stoberi Genting jek..hehee..Maz, tq for the delicious dessert!

Ima -
Wkmsalam..hehe, segar mata, segar tekak menghirup..

Azita -
Wkmsalam..aah laa..baru lepas petik kat kedai cina ni...jom layan..

PearlnScarf -
Waaa kirim air liur je ke...kita kirim gambor je la kalu gitu..hehe

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

salam kak ummi

wah...wah..wah.....kita dah lah peminat cocktail...

lagilah tayang buah strawberry...adeh..mana nak rembat nie....