Saturday, November 7, 2009

Crabstick Omelette

Ha, bila dekat2 hujung minggu je mulalah keluar resepi sempoii2 jek..hehe..ala-ala malasss gitu...tapi perut orang2 kesayangan dalam rumah ni termasuk perut akak ni tetap meronta mintak diisi..hiisshhh....Meh layan je lah lauk tuluuuurrr ni heheee...Campak2 je, sonang baiituuuu...hehe...Akak makan dengan roti gardenia..pun sodaaapp!

Bahan:-
  • 3 biji telor - dipukul sikit
  • 3 batang crabstick - hiris kecil2
  • 4 sb fresh milk
  • sedikit lada sulah
  • garam secukup rasa
  • sedikit daun sup n daun bawang - racik halus
  • 1 biji cili merah - hiris nipis/racik kecil

Cara:-

  1. Dalam bekas satukan kesemua bahan dan kacau sebati.
  2. Panaskan non-stick pan dan letak sedikit minyak.
  3. Tuangkan adunan telor dan masak atas api perlahan. Terbalikkan sebelah satu lagi dan biar masak.
  4. Angkat dan hidangkan..

7 comments:

ain said...

saya pun rajin gak buat crabstick ommellete ni bila time malas. sedap kan kak..??

blogresipi said...

Uish.. cantik menarik tertarik i tengok omelette kak Ummi tue...

cikmanggis said...

salam umi,sempoi tapi sedap..anak anak cm sangat suka crabstick ni..makan camgitu pun jalan gak..apa lagi ommelette..yum yum

Jue said...

yummy & cedap...mesti cuba nih

nurindah said...

Salam kak ummi,
tertaik ngan telur ngan crabstick ni. nati2 nak try buat

nurindah said...

Sori kak Ummi,
TERTARIK tu, saya salah taip. maaf,kak...

nurindah said...

Salam kak ummi,
Nati2 nak try buat. Tertarik hati ngan crabstick omelette nih