Sunday, August 10, 2008

Blueberry Cheese Tart Untuk Hantaran Pertunangan Adik

Yang ni telah siap dimasukkan dalam bekas hantaran...
Sebahagian yang telah siap dibakar...
Baru siap ditekan dalam acuan
Taraaa..ni lah blueberry cheese tart yang adik ummi mintak buatkan untuk mengisi salah satu bekas hantaran pertunangannya Sabtu semalam (*macam ala-ala "runaway project" lak, hehe). Ummi buat lebihkurang 80 biji, sedikit je untuk hantaran, selebih tu dia bawa balik untuk kawan-kawannya..adehh deh..!! lenguh pinggang nak menyiapkan...wat acuan comel2 gitu, leceh jugak..Apapun resepi ni dah penah Ummi buat dulu..Refer kat Sini ya..

5 comments:

Suzi said...

salam..cantiknya...mesti sedap ni...

VG said...

Hai Kak Ummi

I am drooling looking at all the yummy food. If I was in Malaysia, I would invite myself to your sister's engagement! How tired must you be.

Myza said...

K.Ummi, your cheese tarts look very tempting!!Can't wait to indulge myself with all your dish!

Ummi said...

suzi - wkumsalam..tart ni memang comel2 pnya acuan akak buat..senang je..tp lambat nk tekan kat acuan tu..pastu leh letak je apa2 filling pun..

VG - Hai, hehe..If u're in Malaysia, of course, I'll invite you!

Miza - try buat dulu..senang je tu..kena byk sabar lee..hehe..

catherinne said...

kak ummi..saje nak tnye lgi..he3..xpuas hati ni bila xdpt jwpan..ha3...mane akk beli ek acuan tart 2???kite teringin lak nak wat tart 2 bila tgok tart akk comel2 jerk..