Monday, September 20, 2010

Chocolate Mint Cake (Repeated Edition)

Okaayyy kita masuk ke acara baking2 pulak laa..selingan gambar raya kemudian pulak eh..hehee..Ni antara kek yang sempat akak buat malam sebelum balik kampung dulu...pastu maleh dah, nak kemas2 dapur, basuh dapur segala..simpan segala tepung2..heheee...Dah penah buat kek ni dulu2...Tengok gambar je la, dah licin jamu raya kat kampung...Apapun semua adik2 akak suka kek ni sebab bila dimakan sejuk jek tekak dengan rasa mint tu...pastu minum air masak pun rasa sejuk jek air lalu tekak..hahaaa..Sapa nak try silakan tengok resepi di Sini eh...Untuk loyang 7x7x3 ni, akak buat 1 1/2 adunan dari resepi asal.


5 comments:

Mrs. Nurulazmi said...

Salam ziarah dan taaruf, kak ummi. Cantik nya corak kek ni. Mesti sedap! Terpikat saya nengok kek ni =).nyum...nyum...terliur nengok gambar ni.

leen hussain said...

salam kak ummi...selamat ari raya...heee...dah lewat dah ucap kat akak...leen nak buat kek ni tapi risau takde org makan..heeee....nanti nak try gak,...

Mas said...

salam kak ummi...cantik dan berseri2 la kek tu...bahan2 pun biasa jer...nanti mas nk try buat la....

ProfHariz said...

Ya Allah sedapnya tgk.. telan air liur nie..


New Entry ProfHariz
Tips n Trick Kepada Pengguna Sony Ericsson.

Yan said...

Salam k ummi,

saya ni kalau mint2 ni suka sgt..mintak sikit.

pelik lak ni..Malware dah tak kuar kat blog akak,.,