Tuesday, September 7, 2010

Kuih Badak Berendam - Versi II

Wawawaaaa...Hari ni akak pergi kerja sonok tul...jalan dah mula lengang jek...aman damai sungguh..hehehee...Kalaulah hari2 camni kan best...Kalau waktu biasa akak amik masa 15 minit camtu...hari ni, x sampai 10 minit dah sampai ofis....sonok, sonok...terasa betul dah suasana hari raya bila bandar dah sunyi kan...kat kampung pulak penuh rakyat...hehe. Okaayyyy layan dululah menu Badam Berendam Versi II akak ni yea...bkn apa, kali ni buat pun atas permintaan anak2 dara jugak...tp xnak letak inti kelapa, diaorg suh letak gula kabung jek...xpa, lg senang keje...layaaannn...Buat Azila isteri kepada Ben, jangan nangis tengok eh...dah hujung2 pose ni, kena nangis nak balik kampung jek..hahahhaaa

Tapi kali ni gambar xdan nak kaup kuih tu, kasi nampak santan lembik2 gitu..dah suntuk masa nak berbuka...Kalau nak tengok lg terliur rasanya pi klik Sini untuk resepi sekali eh..

6 comments:

nadz said...

Assallamualaikum,
mcm gini pula ya badak berendam...yang biasa tengok dan pernah rasa berlainan sedikit..
Apa-apa pun rupanya ianya pembuka selera.

Selamat hari Raya dari mama nadz.

ICook4Fun said...

Ummi, wishing you and your family Selamat Hari Raya Aidil Fitri. Have wonderful time with your family and friends. Take care.

Nana Aris said...

favorite ni..nyum2..kat KL ni ssh nye laa nak cri badak berendam..nk buat sndiri daun pisang pun ssh nak jmpe..hehe ape2 pun rindu dodol kukus auntie ummi..

selamat hari raye untuk auntie sekeluarge ye =)

MAMA 2 MIRZA said...

salam ummi...
link sini ummi tuh x jalan ler..
tapi dapat dah resepi dia bila search...

tq ummi.. nampak sedap..

azila said...

waaaa...k.ummi ni sajer menduga keimanan.hujung2 puasa pon rajin lg buat kuih yer...xper, ptg ni p cari la kuih ni.huhuh

Mat Gebu said...

alah hai comeyynya badak akak...ni sah sebab bulan puasa, badak semua kecut..terrasa ai..hahahhaa