Monday, June 23, 2008

Acar Ikan Masin

Baru ni beli ikan talang masin kat satu kedai ikan2 kering di Beserah, Kuantan, toke besar ni....murah dan fresh lagi ikan masin ni! Ummi try resepi dari dapur Mamaera (Cek De Sam) Resepi asal dari Cik Bunga Kasturi (Resepi.net). Uihhh lauk ni kena dengan nasi panas, memang membuka selera sungguh, nk makan sikit, termakan banyak lak! hehe...Resepi tengok kat Sini ek..Tk Mamaera (cek de sam's fp.)

2 comments:

I Cook4Fun said...

I memang suka Acar Ikan Masin tapi takut lah nak masak kat sini. Nanti neighbour I panggil polis because of the smell :(

Ummi said...

Aah lah Gert, tu pasal laa akak pn malas nk masak bila kenangkan habis satu rumah berbau..hehe.. pastu takut gak sang lalat terbang ramai2 jadi tetamu..hiikks! Tapi bila dah makan, lupa lak betapa malasnya nk goreng ikan tu td..hehe..Rajin je menambah nasi.. :D