Tuesday, October 27, 2009

Hidangan Untuk Emak Dan Family Adik-Adik Yang Berkunjung

Weekend baru ni akak mmg bz sesangat...dengan jemputan kenduri kahwin ke Muadzam Shah tu...balik pulak terus ke rumah adik lelaki akak sebab mak dan my adik n asben dia berkunjung ke Kuantan ni ada kat situ..Pastu, petang jalan2 bawak diaorang semua ke Teluk Chempedak..alahaiii akak sendiri pun dah lama x ke sana...Malam tu, berarak pulak ke Felda Bukit Sagu makan malam di rumah abang akak, kakak ipar siap tepon suh datang, dia dah siap masak2 semua..hehee...Rezeki jgn ditolak..Pagi Ahad, pekena nasi lemak bungkus ramai2 kat rumah adik..hehe..pastu diaorang gi shopping, akak balik ke rumah la masak2 pulak...Turn diaorang makan tengahari kat rumah akak pulak..so layan la lauk-pauk sempoiii jek nih..hehe...janji semua sendawa...eerrrkkk! Ikan merah kat atas tu akak masak berlada jek..
Masa balik dari kenduri dari Muadzam Shah, akak singgah kat area Paloh Hinai beli telor itik ni..RM6.00 = 8 biji...So masak gulai lemak cili padi berserai...liciiiinnn...hehe

Ni jelah hidangan ala kadar...ikan goreng x ketinggalan laa..buah nenas tu hubby yang kupas dan potong...ikut suka dia jek..kitaorang beli kat kedai jual telor itik tu jugak..Harga nenas tu RM10.00 = 3 biji...X tau la mahal ke murah ke..dah nak sangat..lagi pun puashati, manis sungguh rasanya..So akak bagi jugak kat mak dan adik bawak balik yang 2 biji lg tuh..

10 comments:

LOVE said...

KakUmmi! Besnya lauk pauk di atas meja tuh! Lapar dah Love karang! Uish uish...;)

ain said...

betul kata love tuuu...bestnya lauk2 yg kak ummi masakk. mcm nak ngendeng semeja pulak.hihihi

E-na said...

Nak join jugak la..sumer tu sedap2 errm dah lama x jumpa kailan hu huuu nak sket k.ummiiiiii...

MamaFaMi said...

Agak-agak kalau ma gi rumah Ummi, dapat tak makan cam ni punya sedap ek?

zie said...

sedapnye nengok lauk telo itik tu.. kuning cantik je wrnanye. blk kg nnti nk kutiplah 2,3 bj nk msk ngan belimbing buluh... dhlah tgh lapo ni...

AZIAN DAUD said...

Kak Ummi.. memang ngam gandingan lauk pauk tu...lebih2 lg lemak telur dgn ikan goreng tu.....

makcikkantin said...

sedap nampak lauk pauk tu. tak pernah makcik buat lauk ngan telur itik kecuali telur masin.

geraugebang said...

sedapnya lemak telur itik. Adoh adoh hai, mana tahan.

bintangku said...

macam nie ala kadar? adeh... kagom sunggoh!

blogresipi said...

Berderet lauk atas meja tu kak Ummi... kite dah siap duduk ni.moh la sendukkan nasik.hehe