Thursday, August 30, 2012

Beraya Ke Sedenak Lagi, Thanks Mat dan Azlita

ASSALAMUALAIKUM.... Salam hari raya dari Sedenak....hehehee

Tadaaaa....bestnya makan laksa johor, makan soto tangkap leleh, jumpa Mat yang sekepala otak dengan akak, jumpa wanita manis anggun Azlita @ Masam Manis yang sedang meletups2 blognya tu...weee sopanzznya dia kan Mat.... Akak punya protokol habis lari bila dah jumpa Mat tau...hahaha...

Okeh ni la cerita serangan dari Kuantan ke Sedenak Sabtu (25 Ogos 2012) baru-baru ni...pertemuan bukanlah dirancang sangat. Sebelum bercuti raya, akak ada bagitau Mat yang akak akan datang sekeluarga ke Sedenak sekali lagi...saja nak dera Mat masakkan tuk akak.. Kebetulan, anak2 dara akak pun bila akak saja-saja sebut sebelum balik raya hari tu, nak pergi Sedenak, diaorg siap cakap, ha jom...jom...naaakkk...naaakk pergi...hehee. Tapi x dapat jugak pergi kesemuanya, abanglong dengan janji ke rumah2 terbuka kawannya, Aiman pun...adeeiii.

Jam 10.30 pagi akak bertolak dan sampai ke halaman rumah Mat jam 2.30 petang. Bila bagi salam dan masuk je ke rumah, Azlita serta suami dan anak dara ciliknya Dalili dah ada. Terima kasih sangat sebab sudi datang dan gembira sangat dapat jumpa Ita. Agak pemalu orangnya tapi ramah sopan gitu.. Suami Ita pun rancak berbual. Lepas salam dan peluk cium makYah jugak Ita, duk bertanya khabar sekejap, Mat dah ajak ke meja makan... Waaah perut mmg simpan kosong dari Kuantan nih! Hehehee...

Inilah dia Azlita yang dapat juga akak bertemu mata akhirnya..seronok bersembang dan bertukar-tukar cerita dan tips mengenai blog, photography Ita yang class, citer family dan macam-macam lagik....sambil makan2 lerrr... Mat macam dah terkedu tengok akak je banyak cakap, ko diam eh Mat...akak datang dari jauh, kasi akak cakap banyak...hahahhaha, kasi peluang nak beramah tamah lebih sikit ek...

Sambil makan, sambil sesi bergambar tangkap muat jer...Najwa yang banyak tolong snap gambar2 ni...tengok gambar,boleh laaa....baik ada dari xda kaan...hehe.. Tqq kak ngah..! Anak2 dara akak pun ambil peluang bergambar dengan Dalili dan radio antik Mat tu ha... Mak2nya sibuk nak bergambar dekat koleksi pinggan mangkuk Mat tu ha...hehe

Ni lah gayanya...sambil makan sambil borak dengan Mat kat sebelah...melopong2 kita dgr citer dia...oooo...aaaa...eeeyyy, semua ada...kan Azlita kaann..haha. Najiha tu minat pulak kat radio antik Mat tu ...kemaaaiinn nak bergambor...haha

Dalili yang mulanya pemalu, kalah jugak dengan layanan Najwa dan Najiha...stay tune jek bila bergambar....senyum menawan dak ni...

Ni aksi tak tentu arah mulanya...x tau nak pandang kamera sapa dulu...kamera Mat ke, kamera Ita ke, kamera akak ke...hahahaha...gasaakkk! Weee mesra x...mesra x, bertaut2 tangan lagik...hahahhaa.. Mat ko jgn jeles eh... Xpun meh duk kat tengah...hahahhaa

Acara wajib, mesti nak bergambar dengan makYah jelita yang ramah tamah melayan tetamu anak jantannya ni ha...sian makYah sampai ngantuk2 penat melayan tetamu sejak dari pagi katanya...akak suruh dia pi tdo dulu....hehe, bangun dari tdo kitaorg x balik-balik lagi ya makYah...haha... Mak Yah ni mmg baik hati, Bak pulak senyum jek tengok gelagat kami semua... Dah jam 5.30 petang mulah dah mintak izin nak beransur-ansur... MakYah suh borak2 lagi...xleh jadi la makYah, kang ada Mat kena masak nasi pulak...haha

Akhirnya kami semua pun mintak diri lah....Mat siap bagi benih kering bunga telang (untuk buat nasi kerabu) tu lagik...adeeeii, nak kena pi semai dah laa..

Akhirnya sebelum pulang...kereta antik Morris kat laman Mat ni pulak jadi sasaran posing2 dari anak2 dara dan hb....hahahhaa... x mainlah kat tipin biru ko Mat, tu mak2 jek posing pegang tipin...hahahhaa..

Akhir kata, terima kasih Mat, makYah dan Bak atas layanan yang tak pernah kurang setiap kali akak bertandang...makanan yang sedap tersangat. Hb sampai sebut dalam kete kat area Chaah, rasa nak tapau bawak balik laksa johor Mat...aiseh...apasai baru bunyi, kalau kat rumah Mat, sah2 akak wat muka x malu mintak tapau...hahahaha..

Kepada Azlita, terima kasih jugak sudi datang ke Sedenak untuk jumpa akak dan Mat walaupun penat baru balik dari Kelantan...mohon maaf juga x dapat lagi terima pelawaan ke rumah Ita yea...dah petang sangat dah...insyaAllah ada umur dan jodoh akak pergi yea.... Terima kasih jugak atas hadiah dari Mat dan Ita...semoga ukhwah ini berkekalan...amiinn

27 comments:

♥LOVE2COOK MALAYSIA♥ said...

Wahhhh besnya jumpa Kak Azlita! Both of you are looking too sweet la kak...hehe!

Selamat Hari Raya once again!

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

seronoknya kakkkk... dpt jumpa ngan Azlita lagi haa... 3 blogger masak yg top bertemu muka.. pasti meriah..

Gee® said...

Seronoknyaaaa.... bila la gee dapat jumpa chef berdua ni...

Ezza Muffinbiru said...

cantik nya rumah mat ni...
selamat hari raya ummi. datang la ke klang pulak ya....radio antik rumah mat tu mengembali kan nostalgia masa akak kecik kecik dulu...

Citarasa Rinduan said...

aduhhhhh
ke,JELES,anku membuak2..

nak jumpa kak ummi lg, kn pi kuantan. nk jumpa kak Ita.. i malu uuuuuuu. hahahaaa (walahemah senegeri)

auwwwwww.. abg rimau mantop tepi keter tulah..

EmbunRosaliza said...

seronok baca cerita kak ummi..hurmm bestnya bersua di alam nyata

Sunah Sakura said...

tu dia aihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...menchikkkkkkkkkkkss la kita orang tu pi sedenak tak jumpa kita pun kannnnnnnnnnnnn....boikot kuantann 7 bulannn!!! bluekkkk~~~

Liza said...

salam lebaran kak ummi...wahhh mesti meriah sakan kan, bila otai blogger ni berjumpa....bestnyaaa

Asmara said...

Selamat hari raya kak! Maaf zahir batin, halalkan resepi2 yg saya cuba disini ye. :D Salam rindu jugak buat kak ummi. hehe.. seronoknya jumpa2an dgn bloggers glamer. ;D

ameris said...

akak berdua sangattt comel tauu...

fazian.batrisyia said...

Mesti seronok dapat jumpa kan...Akak kata Kak Ita tu sopan pemalu...sy ni dr dulu membayangkan suara kak ita tu mcm sape akak tau...itu dia Prof. Dr. Muhaya...Pakar Mata tuh hah...Tak tau kenapa sy kata cam tu...

Amie said...

Seronoknya baca... suka tengok wajah Kak Ummi dan Ita berdua, senyumnya manis menawan....

Mat Gebu said...

Terima kasih kak ummi sekeluarga..apa yg kurang harap maaf kan.... ^___*

Diana said...

Salam Aidilfitri..

Singgah tambah kenalan..
Bestnyer ukhuwwah yang terjalin sesama blogger...

That why I love blogging...

AZLITA AZIZ said...

Assalamualaikum kak Ummi..

Salam lebaran buat kak Ummi dan keluarga..
Terima kasih kerana sudi juga jemput ita datang sama ke teratak Mat..

Seronok sangat jumpa akak.. akak memang peramah sama juga dengan Mat buatkan ita tak rasa kekok..

Ita ni biasa lah kak malu-malu kucing.. eceh... eceh.. ^_^




~~zana@pb~~ said...

Selamat hari raya ummi......mana2 blogger yg jumpa matgebu, mesti happy, tapi mana si bujang yg terror masak tu? Nyorok kt dapur eh?

ummiakid-lily said...

wahhhh...bestnye akak dpt jumpe kak ita & cmg...tingin gak nak jumpe akak, kak ita & cmg...nanti...InsyaAllah..

Sure riuh rendak erkk kat sana...apapun suke tgk 3 blogger hot & mantop ni...errmmm....kempunan nak tgk muke cmg gebu...aisehhh!

rahel said...

Salam Kak Ummi..
selamat hari lebaran....amboiii..meriahnya..

Yatie said...

Assalamualaikum Kak Ummi,
waduhhhhh seronoknya tngk akak dngn Ita tu.....kalau Yatie ada sama kan best, nmpknya lum ada rezeki jumpa akaklah, takpe Yatie setia menanti...insyaAllah suatu hari pasti bertemu jua..

masa kat Kedah aritu, Yatie dok berangan2 seolah2 jumpa akak pada sabtu tu..he3....verangan je lebih...

ieda said...

salam kenal akk

saya juga dari ktn , tapi di pekan .. jalan2 dari rumah ayu ..
seronoknyaa kak .. sampai ke sedenak utk berjumpa blogger .. best lah akk .. ;))

memang seronok kalau dpt joint gather2 macam nie .. sambil jalan2 kan akk ;)
akk di ktn di mana ??
saya pernah duk sana di permatang badak .. saya kerja di UCSA ;))

Azian Elias said...

wah...seronoknya,,

YA ALLAH kak.. lama nya tak berkunjung rumah akak ni.. ada problem lost the link.. dah tu masalh kesihatan lak.. anyway happy to meet u here again.

CA said...

eee...wallalaweiiii...behhnya kak ummi.dapat jumpa kak ita..dapat makan menu CMG yg glamer tu...emmm tinginnnya nak dapat jumpa u all ber-3.tapiii....ntah bila la tu kan..:(

anyway seronot tgk gambo2 akak dan citer akak ni....err akak tak nak jemput saya datang ke...beraya umah akak...hehehe...

selamat hari raya ka ummi..muahhhh!

ijayuji said...

Salam kak ummi!! selamat hari raya ^________^ tema kaler baju raya akak tahun ni sama dgn kita lerrr, i likeeeeee blueeeeeeee :D tgh imejin kalau kita jumpa kak ummi :D Akak sihat ke kak? kita ni makin malas menjadi jadi skrg nii :D

Amir Said (dapurmalaysia.com) said...

wah seronoknya kalau dapat jumpa blogger masakan yg hebat2 ni.

Gya Duniaku said...

slm perkenalan kak ummi..minta izin follow blog akak yer

Nur-nba said...

Salam. Wah excited baca cerita kak Ummi.. 3 org blogger masak hebat bertemu.. Mesti banyak yg topik yang dibincangkan.. Teringin nak ke rumah Cik Mat Gebu..:)

Nur-nba said...

Salam. Wah excited baca cerita kak Ummi.. 3 org blogger masak hebat bertemu.. Mesti banyak yg topik yang dibincangkan.. Teringin nak ke rumah Cik Mat Gebu..:)