Monday, January 5, 2009

Happy Belated Birthday to Abanglong & Kakngah

Najwa bersama her cute cousin, Alia (anak adik lelaki Ummi)
Entry ni sengaja Ummi masukkan sebab terkenangkan my dotter yang jauh tu..(*ish ish..orang lain lagi la jauh eh..) Kelmarin 2 Januari 2009 adalah hari lahir anak kedua Ummi, Najwatul Huda (kak ngah) yang ke 19. Sedih jugak bila teringatkan ini lah kali pertama dia sambut hari lahirnya nun jauh di Segamat sana. Tak dapat nak buat kek dan hantar kat dia..Apapun Ummi gembira jugak masa telefon dia, katanya kawan-kawan ada belikan kek dan buat surprise wishes pada tengahmalam 2 Januari tu..lepas tiup lilin dan makan-makan, diaorang siap conteng-conteng lak muka dia..alahaiii..x elok la makanan buat camtu kan..macam-macam budak sekarang ni..Ummi x berapa suka la bila dengar part camni...Apapun suka juga bila tahu dia seronok dan enjoy celebrate besday dengan geng2 dia..Moga kakngah dalam lindungan Allah swt. sentiasa dan diberikan kejayaan dalam hidup ini di dunia dan di akhirat...Amin..
Dan semalam pula, 4 Januari pulak besday my eldest son Amirul Hazmi (abanglong) yang ke 20...!! Wah dah bujang teruna sangat2 dah...Memandangkan abanglong belajar di Matrikulasi Gambang je dan dekat, so Ummi pun buatlah egg tart dan kek chocolate kegemarannya pada malam Sabtu tu..Dah bagi tau hubby teringin nak hantar kat abanglong...hubby kata ok, bagus jugak tu...eemm selagi terdaya ku usahakan jugak. So tengahari lepas zohor semalam Ummi, hubby, najiha dan aiman pun pergi lah ke kolej abanglong..What a surprise!! Abanglong memang x jangka pun Ummi nak hantar kek ni untuk dia..Dia suka sesangat...Tapi Ummi siap2 potongkan lah tart dan kek tu untuk dia..Tak boleh nak bagi sebiji kek laa..ada lagi yang menganga kat rumah ni kang..hehe...Kami luangkan masa dengan dia lebihkurang setengah jam lebih jugak laa..Harapan kami semoga abanglong menjadi anak yang soleh dan berjaya dalam mengejar cita-cita dan kehidupan di dunia dan akhirat. Amiiiinnn..
Ini lah tart telor dan kek coklat yang sempat Ummi hantar untuk abanglong semalam.. Resepinya nanti Ummi posting kemudian k..belum sempat lg nak editing..hehe

Sukanya abanglong...dan mereka itewww...hehee..Aiman baru je potong rambut tu..nak sekolah dah.. nampak makin debab kan..hehe

5 comments:

Anonymous said...

aduss mak ii..hensem tul abglong ni..tp apakan daya, diriku sudah dimiliki ahakss..(maaf gurau aje..)..apa2pun,mudah2n anak2 k.ummi berjaya dlm apa jua bidang dan paling penting..diberkati selalu..

Mat Gebu said...

Hepi belated besday to abg long n kak ngah from "pakcik" ah mat gebu (uikk!! "pakcik"??..tuanyaa aku..ahakss)...Moga panjang umur, murah rezeki dan sehat sejahtera....

Riezanie said...

hai ummi.., dah bosauw2 anak2 ummi ya..jap lagi leh dapat menantu lak lah..tahniah ummi. utk anak2 ummi..hepi bsday abg long N kak ngah, moga jadi anak2 yg soleh N solehah dan anak2 yg terbaik utk ayah dan unni kalian

Anonymous said...

Salam Ummi, nampak sedap kek tu. Jgn lupa bagi resepi. Teringin nak cuba utk my 1st born punya bday end of this month. Tanya skit -Coklat topping tu.. caairkan cooking coklat saje ke atau ada tmbh apa2?

Anonymous said...

Sally - time kasih..aiikk biar betul..Saiful tu nak letak mana..hehe..mana nak cari hb baik camtu? Memang abanglong tu ramai peminat, tp dia tu saja je x melayan sgt girls yang duk intai2 dia, esp. kawan2 adik2nya tu..haha..

Mat - Time kasih..hehe..terasa tua ke Mat, eh mana ada..boleh duk sebaris lagi dengan anak2 akak tu..pggil abang Ucu je laa..ahaakks!

Riezani - Time kasih..aah dah besau2 dah anak2 akak..hah, bermenantu?? Wee biarlah keje dulu, kurang2 berjasa sikit baru le kawin..Biar la ilmu agama pun penuh di dada dulu..hehe..

Mast - Wkumsalam..Ok akak dah letak resepi kek dan topping sekali..boleh la try k..happy trying, moga berjaya..hehe