Wednesday, March 4, 2009

PIF (Pay It Forward) Game

Salam semua..memandangkan Ummi cuti dulu masak-masak ni, badan masih penat, meh kita main game...nak tak? Ummi sebenarnya dah lama sangat terikat dengan game ni dari dapur KakmOn di Brunei sana semenjak bulan April 2008 lagi..Lama sangat dah terhutang game ni..lantaran terlalu sibuk dan kadang2 terlupa sungguh-sungguh. Ummi nak mintak maaf banyak-banyak dengan KakmOn..tetapi janji tetap janji dan akan ditunaikan. Kalu nak tengok apa yang Ummi dapat dari KakmOn dulu, sila tengok Sini. So kepada sesiapa yang berminat meh kita mulakan:-
Here are the rules:-
Ummi akan memberikan 3 hadiah kepada 3 peserta yang awal yang meninggalkan komen di ruangan ini dan bersetuju dengan syarat-syarat yang ditetapkan untuk mengikuti permainan PIF ini. Ummi belum pun terfikir apapun jenis hadiah yang akan diberikan, namun yang pasti ianya tetap ada dan anda semua akan dapat bila sudah bersetuju dengan permainan ini.
Jadi, sesiapa yang berminat dalam permainan ini silalah catatkan sesuatu di dalam kotak komen dan tulislah apa saja komen yang menunjukkan anda telah menjadi 3 orang yang terawal. Jangan lupa emailkan alamat anda kepada ummizaihadi@yahoo.com.my secepat mungkin. Tetapi seperti KakmOn, Ummi juga tidak menjanjikan hadiah-hadiah akan dikirim dalam waktu yang secepat mungkin..Ini lah yang dapat Ummi janjikan untuk 3 orang peserta terawal tersebut.
Dan kepada 3 peserta yang telah mengikat perjanjian PIF ini jangan lupa memanjangkan permainan ini di blog anda sebagai tanda anda akan membayar harga hadiah yang telah anda dapat dari Ummi kepada rakan-rakan lain pula.
(For anyone who is interested. Wikipedia has an interesting entry for the concept of paying it forward including some history as to the origin of the concept. The main definition given is an expression "used by a creditor who offers the debtor the option of paying a debt forward to a third person instead of paying it back. Debt and payment can be monetary or by good deeds".
So, if you leave a comment, it meant that you have joined the PIF Game and are bound by the rules and let me know your snail mail address to send my gift to you!! Hurry up..!! )
Okay, apa tunggu lagi..nak hadiah ke tak?? Tinggalkan komen anda sekarang..Kita lihat siapa yang bertuah.. :D

11 comments:

hana said...

kita kita kitaaaaaaaaaaaaaaaa!!! yahoooooooooooooooooooooooo!!!

Cikmin said...

nak cuba ke x ek....susah x game ni???klu senang nak la.....

zaza@mamaHanin said...

nak..nak..nak...
hik..hik..hik....
ok ar tu....

Jun said...

hahahaha...berebut2 tu ummi...jun dh jd yg keempat,x dpt kiriman la... nnti g umah ummi j la...ambik trus adiah...ekekeke

Anonymous said...

Wahahaa...x sampai 5 minit Ummi publish ni dah dapat calon..What a big surprise!! Kalau cari calon menantu macam ni gak ke? Hehe..So pemenangnya adalah:-

(1)Hana di Jepun sana (tggu Hana balik Mac ni la akak bg eh..kalau sempat, jimat ongkos pos hehe..)

(2) CikMin - tunggu je yaaa..

(3) MamaHanin - Sabar yaa..

Sila emailkan alamat rumah/kediaman/surat-menyurat kepada akak utk kiriman hadiah nanti..Tapi jangan berharap dlm waktu yang terlalu singkat, maybe 1 bln, 2 bln or 7,8 bln..hahahaaa..

Buat Jun, insyaAllah..Ummi bg lg spesel bila datang rumah..hehehe..

CT Delima said...

alah..ct dah terlewat nak mendaftar..so..nangis jer lahh :(

princessharyati said...

alamak..dah terlambat ..

drNO said...

ala..lambat lak...hmmm..

Anonymous said...

ala, terlepas ketapi la..walhal Sally paling dekat dgn umah Kak Ummi hehe..

Cikmin said...

ler...senangnyer game ni kak ummi...dah konpius jap td..cikmin komen pas sejam kak ummi posting...since dah tercalon tuk dpt adiah tu..cikmin terima gan besar hati...klu bab nak memanjang kan game yg dpt hadiah ni nnt...no hal nyer...dah standby dah..made in Jakarta punyer mari tau...

mummyseri said...

salam kak ummi.dah terlepas..kak hana munye pon sama:)
at leat, best la game ni :)..